Raamsdonk verliest wedstrijd zonder belangen

Be Ready 1 (zon)

Stephan Huysman (schot)
Bas v.d. Noort (schot)
Patrick Stevens
Marvin Blom (schot)
Jimmy Smits

Mannen, 1, 4e klasse C

27 mei 2018 14:30

In de laatste wedstrijd van het seizoen stond tegen Be Ready alleen prestige op het spel, verder was het een duel om des keizers baard. Voor rust kwam Be Ready op 0-2 en verzuimde Raamsdonk een penalty te benutten. Na rust drong Raamsdonk nog wel aan, maar verder dan de aansluitingstreffer kwam men niet, 1-2.

Raamsdonk – Be Ready

In de slotwedstrijd van de competitie konden beide teams vrijuit spelen. Raamsdonk had zich een week eerder veilig gespeeld en Be Ready had theoretisch gezien nog een kans op het spelen van nacompetitie om promotie, maar dat was te verwaarlozen gezien het doelsaldo ten opzichte van de concurrenten. Wél had de spits van de gasten, Robin v.d. Noort, kans op het winnen van de zilveren schoen, echter hij was er wegens vakantie niet bij en uiteindelijk ging deze trofee van BN De Stem naar Ibrahim Ikililou van SC Hoge Vucht. Dat Raamsdonk vrij was van degradatiezorgen was wel te zien aan het enigszins tamme spel, de spelers van Be Ready waren iets feller in de duels en al snel volgde de 0-1. Vanaf de zijlijn leek het er op dat Luuk Nieuwesteeg in de rug werd gesprongen, echter scheidsrechter Munani stond er kennelijk beter voor en liet het spel doorgaan. Stephan Huysman profiteerde hiervan en liet doelman Patrick Honcoop, die de geblesseerde Ralph Blankers verving, kansloos. Een paar minuten later volgde een eerste mogelijkheid voor Raamsdonk, de inzet van Luuk Nieuwesteeg werd echter nog door de Hankse doelman met de vingertoppen beroerd. Een paar tellen later kwam Be Ready op 0-2. Op het middenveld werd er slordig balverlies geleden en omdat er geen rugdekking was, kon Bas v.d. Noort alleen op het doel afgaan en beheerst de voorsprong uitbouwen. Op het halfuur kreeg Raamsdonk dé kans om terug in de wedstrijd te komen. Een kopbal van Lars van Strien werd binnen de zestien met de hand beroerd en de bal ging terecht op de stip. Robert van Dorst, die na tien jaar afscheid neemt van het vlaggenschip, had zijn lange staat van dienst kunnen bekronen met een doelpunt, maar helaas werkte de doelman niet mee aan dit feestje en wist zijn inzet te keren.

Na rust zette Raamsdonk meer druk en kwam met regelmaat gevaarlijk door. Al snel volgde de aansluitingstreffer. Marvin Blom trof in de 50e minuut eerst nog de paal, maar drie minuten later wist hij het net wel te vinden. Een passje van Luuk Nieuwesteeg werd door hem onhoudbaar afgerond, 1-2. Raamsdonk haalde hier inspiratie uit en ging nadrukkelijk op jacht naar de gelijkmaker. In de 62e minuut was het bijna zover. Een voorzet van Dennis Raats vanaf links werd door Marvin Blom achteloos met zijn buitenkant voet verlengd, maar helaas ging de bal maar net over het doel. Be Ready vond het verder wel goed en beperkte zich tot het verdedigen van de voorsprong. In de slotfase kreeg Robert van Dorst zijn publiekswissel en kregen de jongelingen Harm van Strien en Wessel van Geene de kans om zich voor eigen publiek te presenteren. Er volgden nog enkele hachelijke momenten voor het doel van Be Ready, gescoord werd er echter niet meer en dus gingen de drie punten mee naar Hank.

Het seizoen zit er voor Raamsdonk op. Resumerend kan worden gesteld dat het een wisselvallig seizoen 2017/2018 is geweest. De start van de competitie was goed met een gelijkspel in de openingswedstrijd tegen WDS’19 en winst op OMC en RFC. Hierna volgde een periode met vijf nederlagen op rij en net voor de winterstop kon pas weer een puntje worden bijgeschreven na de 1-1 tegen SC Emma. Meteen na de winterstop volgde een cruciale wedstrijd tegen VCW die nipt met 2-1 werd gewonnen, maar deze lijn kon helaas niet worden doorgetrokken en na het gelijke spel tegen WDS’19 volgden drie verliespartijen op rij. De 3-1 winst op Boeimeer zorgde voor de ommekeer en in vijf wedstrijden werden 13 punten verzameld, waardoor ruim afstand werd genomen van de onderste plaats. Na de verloren wedstrijd tegen RFC liet Raamsdonk in de belangrijke wedstrijden tegen OMC en Dussense Boys na om ook afstand te nemen van de twee degradatie nacompetitieplaatsen waardoor het toch nog spannend bleef. Op de voorlaatste speelronde was het scenario helder. Raamsdonk moest winnen van Dussense Boys en Boeimeer mocht geen punten scoren bij SC Emma. Op driekwart van de wedstrijd zag het er niet naar uit dat dit ook ging gebeuren, maar in de slotfase wisten zowel Raamsdonk als SC Emma hun wedstrijd te winnen, waardoor het gat met directe concurrent Boeimeer met nog één wedstrijd te gaan was aangegroeid tot vier punten, genoeg dus voor directe handhaving. In 4C werd Irene’58 uiteindelijk kampioen en SC Hoge Vucht, DIA en RFC gaan strijden om promotie naar de 3e klasse. Hekkensluiter OMC is gedegradeerd en VCW is samen met Boeimeer veroordeeld tot de nacompetitie met als inzet behoud van een plaats in de 4e klasse. Fijne vakantie en tot volgend seizoen!