Handhaving voor Raamsdonk na winst op Dussense Boys

Harry Sassen (schot)

Mannen, 1, 4e klasse C

20 mei 2018 14:30

Op deze zonnige 1e Pinksterdag moest Raamsdonk aantreden in en tegen Dussen. Met nog twee wedstrijden te gaan, was Raamsdonk zeker nog niet veilig om de nacompetitie te ontlopen, maar bij winst kwam dat wel dichter bij. Wel was men dan nog afhankelijk van de uitslag bij SC Emma – Boeimeer. Uiteindelijk werd het een mooie middag voor zowel Raamsdonk als Dussense Boys.

Dussense Boys - Raamsdonk

Om half drie floot scheidsrechter Charif voor het begin van een hete middag. Niet alleen de wedstrijd,  maar ook de weersomstandigheden zorgden hiervoor. Raamsdonk begon goed aan de wedstrijd en de eerste tien tot vijftien minuten waren voor de bezoekers. Men wilde laten zien waar men voor gekomen was, namelijk de maximale score.

Na een minuut of vijf aandringen was er al een grote kans voor Raamsdonk, maar de keeper van Dussense Boys stond op de goede plaats. Twee minuten later kwam de tweede kans voor Raamsdonk, echter Cas Hendriks kon de bal net niet genoeg drukken waardoor deze over het doel ging. Na de eerste vijftien minuten ging de storm van Raamsdonk een beetje liggen en kwam Dussense Boys wat beter in het spel en kreeg na twintig minuten de eerste grote kans. Een mooie aanval over links en een voorzet die diagonaal werd ingekopt. Gelukkig stond keeper Ralph Blankers op de goede plaats en kon de bal uit de hoek plukken. Intussen was de tussenstand in Dordrecht ook bekend en dat was niet gunstig voor zowel Raamsdonk als Dussense Boys, want ook de gastheren hadden nog één punt nodig voor directe handhaving. In Dordrecht stond Boeimeer intussen met 0-2 voor.

Het werd na een half uur spelen nog beroerder voor Raamsdonk. De tweede echte mooie aanval van Dussense Boys werd goed uitgespeeld en keeper Ralph Blankers was kansloos op de inzet van Jesse Vos, 1-0. Directe handhaving was ver weg voor Raamsdonk en ook het spel gaf niet echt het gevoel dat het nog goed zou komen. Tegen het einde van de eerste helft kreeg Dussense Boys ook nog een vrije trap op de punt van de zestien, maar gelukkig voor Raamsdonk werd de bal net over gekopt. Toch kwam Raamsdonk voor rust nog langszij. Marvin Blom kwam over links goed door en gaf een puike voorzet af op Luuk Nieuwesteeg, die de bal voor het intikken had, 1-1. Dat was wel lekker rusten, alleen had Raamsdonk niet veel aan deze tussenstand, want in Dordrecht was Boeimeer inmiddels op 1-3 gekomen. Voor Dussense Boys was de gelijke stand wél voldoende, met één punt waren ze namelijk veilig.

Raamsdonk kwam goed uit de kleedkamer en liet meteen merken dat de punten toch mee naar Raamsdonk moesten. Na een minuut of twee was het al bijna raak. Een goede voorzet van Luke de Bont ging net onder Cas Hendriks door. Na twintig minuten leek het toch weer fout te gaan voor Raamsdonk. Een lichte overtreding binnen het strafschopgebied werd door de scheidsrechter gezien en er kwam een penalty voor Dussense Boys. Tot ieders opluchting ging de net hiervoor geblesseerd geraakte Raamsdonk-doelman naar de goede hoek en stopte de strafschop. Toen knapte er toch wel iets bij Dussense Boys en toen ook nog Lars Stevens zijn tweede gele kaart, dus rood, kreeg was dit het teken voor Raamsdonk om nog een keer aan te zetten. Ook de tussenstand bij SC Emma – Boeimeer gaf aanleiding om door te drukken. Het was daar, na 75 minuten spelen, 3-3 geworden en drie minuten later kwam het nieuws dat Boeimeer achter stond. Raamsdonk moest tot de 83e minuut wachten tot de voorsprong kwam. Marvin Blom werd in het zestienmetergebied aangespeeld en draaide knap weg bij zijn verdediger, zijn inzet verdween rechts in de hoek onhoudbaar voor de keeper, 1-2. Dit zou betekenen dat Raamsdonk veilig was. Raamsdonk bleef echter aandringen en vijf minuten later was het Luuk Nieuwesteeg die de winst veilig stelde. Hij kreeg de bal aan de linkerkant op de zestien en zag een gaatje rechts van de keeper. Daar plaatste hij de bal keurig in, 1-3. Dat in de blessuretijd Dussense Boys via Harry Sassen de marge tot één doelpunt verkleinde, kon de pret niet meer drukken. In Dordrecht was de stand inmiddels 5-3 voor SC Emma geworden, dus zowel Raamsdonk als Dussense Boys waren veilig en spelen ook in het seizoen 2018 – 2019 in de 4e klasse! Aanstaande zondag wordt de competitie afgesloten tegen Be Ready thuis op sportpark Den Uilendonck om 14.30 uur.