Raamsdonk en Irene'58 in evenwicht in oefenduel

4944AR
RAAMSDONK
tel. 0162-513466

Onder leiding van scheidsrechter Sjon van Strien werd er klokslag 20.00 uur afgetrapt. Raamsdonk kon na maanden van afwezigheid aanvoerder Lars van Strien weer opstellen, hij speelde de 90 minuten vol.
Zoals vorige week tegen Blauw Wit'81 werd ook deze wedstrijd tegen Irene'58 gebruikt om alle selectiespelers minuten te geven.
Na de aftrap nam Irene'58 het initiatief, de ploeg die in de zaterdag vierde klasse een lage positie inneemt was in de eerste helft de bovenliggende partij.
Binnen het half uur kwamen de oranje-witten op voorsprong, Raamsdonk speelde onsamenhangend en had moeite met een strijdend Irene'58.
Desondanks had Mathijs Kerst in de 15e minuut zijn team op voorsprong kunnen zetten, een afgemeten voorzet van Ykk van Seeters werd helaas niet verzilverd. Even later werd de voorsprong vergroot naar 0-2, maar middels een toegekende penalty, die werd benut door Jordi van de Korput nadat Lars van Strien ten val werd gebracht, kwam Raamsdonk terug tot 1-2. Dit was tevens de ruststand.

In de tweede helft werden er door Raamsdonk enkele wissels doorgevoerd en kwam men beter voor de dag t.o.v. de eerste helft.
Er heerste meer rust en voetballend verliep het bij vlagen beter, we konden meer druk geven op de helft van de tegenstander.
De twee ploegen hielden elkaar in evenwicht het spel ging op en neer. Het jeugdige talent Thomas Boons viel uitstekend in, nadat hij zijn directe tegenstander omspeelde, leverde hij een voorzet op maat af op de vrijstaande Mathijs Kerst die vervolgens de uiteindelijke einstand op 2-2 bepaalde. Kort voor het eindsignaal was er wederom een mogelijkheid voor Mathijs Kerst om alsnog de overwinning binnen te slepen, helaas liet hij deze kans onbenut.
Conclusie, in de eerste helft een beter Irene'58, in de tweede helft hielden beide ploegen elkaar in evenwicht. Het werd ook de wedstrijd van de gemiste kansen, hopelijk zijn ze bewaard voor aanstaande zondag!
Het aantal geblesseerde spelers neemt af, hopelijk kan ook Luuk Nieuwesteeg zondag nog een bijdrage leveren en blijft het wachten op de langdurig geblesseerden Tim Doesburg, Thijn & Luke de Bont.
Raamsdonk tankte het nodige zelfvertrouwen uit de twee oefenwedstrijden die niet verloren werden en kan zich gaan opmaken voor de competitiewedstrijd van aanstaande zondag uit tegen Neerlandia '31.

Jari Meeuwissen (Pieter Peeters), Ykk van Seeters, (Jordi van der Kruijssen), Jordi van der Kruijssen (Lars Krabbendam), (Jordi van de Korput), Jordi van de Korput (Bas de Nijs), Coen van Avendonk, Lars van Strien, Justin van Strien, Niels Knaap, Kevin Meijnhardt (Thomas Boons), Tygo Geuzendam, Mathijs Kerst