Onterechte penalty nekt Raamsdonk

4944AR
RAAMSDONK
tel. 0162-513466

Na het forse 4-0 verlies tegen WDS’19 een week eerder wilde Raamsdonk zich uiteraard revancheren tegen Neerlandia’31. Ging het Raamsdonk bij de start van de competitie nog voor de wind, in de afgelopen weken heeft coach Louis Roovers helaas toch weer te maken met een paar hardnekkige blessures, waardoor hij met posities moet schuiven. Dat was aan het spel in de beginfase zeker niet te merken, Raamsdonk combineerde aardig en hield Neerlandia’31 goed onder druk. Al na drie minuten spelen volgde de eerste kans. Lars Krabbendam was eerder bij de bal dan zijn tegenstander en gaf breed op de vrijstaande Niels Knaap, die juist weer terug was van een blessure. Op het moment van uithalen, werd de bal helaas net voor zijn voeten weggetikt. Een paar minuten later werd Neerlandia’31 gered door de lat. Een vrij trap van Jordi van de Korput werd bijna in eigen doel gekopt, maar de verdediger had geluk dat zijn inzet op het aluminium kwam. Uit het niets kwam Neerlandia’31 in de 16e minuut op voorsprong. Een middenvelder kreeg iets teveel ruimte en zijn schot van afstand plofte onhoudbaar achter doelman Jari Meeuwissen in het doel. Raamsdonk liet zich hierdoor niet van de wijs brengen en bleef al combinerend het doel van Neerlandia’31 bestoken. In de 21e minuut leek Raamsdonk op gelijke hoogte te komen, maar de bal kwam uit de vrije trap van Jordi van de Korput via de binnenkant van de paal weer terug in het veld. De verdiende gelijkmaker kon echter niet uitblijven en een paar tellen later was het toch 1-1. Yordi Vissers zette Mathijs Kerst vrij voor doel en van dichtbij schoot hij raak. Raamsdonk bleef ook hierna de bovenliggende partij, maar incasseerde in de 28e minuut toch weer een tegentreffer. Na matig uitverdedigen kwam de bal voor de voeten van een tegenstander die vanaf rand zestien de bezoekers op 1-2 zette. Even later kreeg men zelfs een kans op 1-3, maar nu bracht Jari Meeuwissen redding. Toch bracht Raamsdonk nog voor rust de stand in evenwicht. In de 37e minuut werd Lars Krabbendam in de zestien onderuit gelopen en de toegekende penalty werd door Jordi van de Korput hoog in de touwen geschoten, 2-2. Met deze stand gingen beide teams naar de thee.

Na rust kreeg Lars Krabbendam al na twee minuten een aardige kans op aangeven van Jordi van der Kruijssen, maar deze kon net niet worden verzilverd. Het niveau van de eerste helft werd niet meer gehaald. Beide teams hielden elkaar goed in evenwicht, maar de kansen waren erg schaars. In de 64e minuut was er de nodige opwinding, waarbij de scheidsrechter, die tot dan toe een prima wedstrijd floot, lelijk in de fout ging. Ykk van Seeters ging het duel aan met zijn directe tegenstander en met een prima tackle wist hij ten koste van een corner gevaar te voorkomen. De leidsman wees echter, tot ieders verbazing, ook die van Neerlandia’31, naar de stip, penalty! Protesten haalden uiteraard niets uit en Neerlandia’31 nam het vroegtijdige Sinterklaascadeautje dankbaar in ontvangst, voor de derde maal kwamen de gasten op voorsprong. Raamsdonk had hierna nog voldoende tijd om de gelijkmaker te forceren, maar frustratie en onbegrip over deze onterechte pingel bleven de boventoon voeren. In een alles of niets poging voerde Raamsdonk de strijd op. Het moet gezegd, de spelers knokten voor elke meter en er ontstonden ook nog enkele hachelijke momenten voor het doel van Neerlandia’31, maar de gelijkmaker kwam er helaas niet meer. Teleurgesteld dropen de spelers na het laatste fluitsignaal af. Een puntendeling was meer dan terecht geweest, maar dat mocht helaas niet zo zijn. Komende zondag gaat Raamsdonk op bezoek bij Be Ready, de ongeslagen koploper in 4B. De wedstrijd in Hank begint om 14.30 uur.

Opstelling: Jari Meeuwissen, Ykk van Seeters (Coen van Avendonk), Jordi van de Korput, Niels van Strien, Jordi van der Kruijssen, Tygo Geuzendam (Tim Doesburg), Justin van Strien, Niels Knaap, Lars Krabbendam (Coen de Meijer), Mathijs Kerst, Yordi Vissers