Raamsdonk walst over FCB-HWD heen

4944AR
RAAMSDONK
tel. 0162-513466

Afgelopen zondag speelde Raamsdonk thuis tegen nummer voorlaatst FCB-HWD, dat vorige week tegen Gesta de eerste drie punten van dit seizoen mocht bijschrijven. Coach Louis Roovers had er bij de spelers de hele week op gehamerd om deze tegenstander vooral niet te onderschatten en, om bij het motto van het carnaval op Den Haaykaant te blijven, “Wai laote oos nie vange” door FCB-HWD.

Voorafgaand aan deze wedstrijd werd er een minuut stilte in acht genomen voor de onlangs overleden trouwe supporter Corné de Groot, daarnaast speelde het team met rouwbanden. Nadat Pupil van de Week, Sepp Bouwens, de aftrap had verricht, kon de wedstrijd die onder leiding stond van de jonge Jens Huijbregts beginnen. Er waaide een stevige wind dwars over Den Uilendonck en dat had zeker invloed op het spel. Zoals verwacht nam Raamsdonk het initiatief en de eerste speldenprikken werden al snel uitgedeeld, maar dit leidde nog niet tot echte kansen. Hierna werd het spel van Raamsdonk slordig en FCB-HWD, dat slechts met 13 man (incl. assistent-scheidsrechter) naar Raamsdonk was gekomen, kon vooralsnog eenvoudig stand houden. Toch leefde bij de supporters het idee dat als Raamsdonk een tandje bij zou schakelen, het verzet van FCB-HWD snel zou worden gebroken. En dat gebeurde vanaf de 18e minuut. Eerst was Coen van Avendonk dichtbij de openingstreffer, zijn schot ging nog naast, maar een minuut later kwam Raamsdonk toch op voorsprong. Yordi Vissers werd de diepte ingestuurd en door zijn tegenstander in de zestien onderuit gelopen. De toegekende penalty was terecht en Jordi van de Korput tekende voor zijn eerste doelpunt in deze wedstrijd, er zouden er deze middag nog meer van zijn voet volgen. De ban was gebroken en vanaf dat moment voerde Raamsdonk de druk én het aantal doelpunten op. In de 31e minuut zorgde Lars Krabbendam na goed doorzetten voor de 2-0 en acht minuten later pikte ook Mathijs Kerst zijn doelpuntje mee, 3-0. Dat het bij rust “slechts” 3-0 stond had meer te maken met de onnauwkeurigheid in de afronding dan de tegenstand van FCB-HWD.

Na rust ging Raamsdonk vrolijk verder en na twee minuten spelen lag de 4-0 van Yordi Vissers al in het netje. Hierna stokte de teller, Raamsdonk nam wat gas terug en FCB-HWD mocht even op adem komen. Ondertussen werden enkele wissels doorgevoerd, wat een mooi moment opleverde voor Thomas Boons, die als 16-jarige zijn debuut mocht maken. Een kwartier voor tijd werd de doelpuntendroogte weer doorbroken, het was Mathijs Kerst die in de 77e minuut zijn tweede treffer op het scorebord zette en twee minuten later zorgde Jordi van de Korput uit een vrije trap voor 6-0. Ook Yordi Vissers wist in de 83e minuut zijn tweede doelpunt te maken en bracht de stand op 7-0. Hierna liet Raamsdonk de teugels vieren en uit één van de spaarzame aanvallen wist FCB-HWD de eretreffer te scoren, 7-1. Het mooiste en laatste doelpunt werd echter bewaard voor de 89e minuut. Raamsdonk kreeg een vrije trap op de middellijn, Jordi van de Korput zag de doelman iets te ver voor zijn doel staan en met een schitterende trap trof hij doel en bepaalde daarmee de eindstand op 8-1. Een hattrick voor Jordi en een mooi slot van deze doelpuntrijke wedstrijd!

Komend weekend staat alles in het teken van carnaval op Den Haaykaant en op 18 februari a.s. pakken we de draad weer op met een thuiswedstrijd tegen Dubbeldam, aanvang 14.30 uur.

Opstelling: Jari Meeuwissen, Coen van Avendonk, Jordi van de Korput, Niels van Strien (Tygo Geuzendam), Jordi van der Kruijssen (Ykk van Seeters), Niels Knaap (Koen de Bont), Justin van Strien, Luuk Nieuwesteeg (Thomas Boons), Lars Krabbendam, Mathijs Kerst, Yordi Vissers