Raamsdonk sleept er een punt uit tegen RCD

RCD 1 (zon)

4e klasse B

3 december 2023 14:00

W.A.L. Broekhoven

Sportpark Krommedijk
Reeweg Oost 265
3312LK
DORDRECHT
tel. 078-6131654

In een kort tijdsbestek troffen de blauwwitten de derde degradant uit de 3e klasse, dit maal stond de uitwedstrijd tegen Racing Club Dordrecht oftewel RCD op het programma. Het was ook de wedstrijd van aanvoerder Lars van Strien, die na zes weken blessureleed weer actief was. Dat gold ook voor Luuk Nieuwesteeg die fit in de wedstrijdselectie terugkeerde. Voorafgaande aan deze wedstrijd kon Raamsdonk niet echt terugkijken op positieve resultaten, dat gold overigens ook voor RCD dat in de laatste twee wedstrijden ook puntloos achterbleef. Ondanks dat de wedstrijd een half uur eerder gepland stond, namelijk 14.00 uur, trad de schemering al vroeg in. Dit in combinatie met een straf windje zorgden voor koude rillingen, letterlijk en figuurlijk. Raamsdonk keek al na acht minuten tegen een achterstand aan, kort hierna bracht Jordi van de Korput de bal in het zestienmetergebied en deze werd al dan niet getoucheerd door Yordi Vissers. Hoe dan ook hiermee verscheen wél de 1-1 op het scorebord. Aan het einde van de eerste helft nam RCD in een tijdsbestek van vijf minuten met twee doelpunten ruim afstand en het zou een grote uitdaging worden om na de thee nog resultaat te kunnen boeken.

De mouwen werden wel opgestroopt en Raamsdonk had er nog alle vertrouwen in dat het goed zou komen. Koud aan de tweede helft begonnen, liep Lars Krabbendam op volle snelheid richting het vijandelijke doel. De keeper kwam hem tegemoet waar hij buiten het zestienmetergebied Lars onreglementair ten val bracht en dat werd bestraft met een rode kaart. Desalniettemin bleef RCD de voetballende oplossing zoeken en raakte niet echt in paniek. Het kwam zelfs met 10 spelers op 4-1. Raamsdonk had nog ruim een half uur om dit recht te zetten, Lars Krabbendam zorgde voor de 2-4 en even later verzilverde Jordi van de Korput een toegekende penalty, waardoor de achterstand verkleind werd tot één doelpunt. Tien minuten voor tijd kwam alsnog de verdiende gelijkmaker. Via Luuk Nieuwesteeg en een verdediger van RCD nam Raamsdonk een zwaar bevochten punt mee naar huis. Op voorhand zou Raamsdonk tevreden zijn met een punt, maar na de forse achterstand was het toch een puike prestatie, welke als collectief werd geleverd. Een woord van dank gaat uit namens de staf en spelersgroep naar onze trouwe meegereisde supportersschare, met name in het bijzonder genoemd Annemarie en Corné de Groot, grote klasse!

Komende zondag wordt de laatste wedstrijd voor de winterstop gespeeld. Raamsdonk speelt dan op Den Uilendonck tegen het gepromoveerde Molenschot, aanvang 14.00 uur.

Opstelling: Jari Meeuwissen, Jordi van de Korput, Lars van Strien, Ykk van Seeters, Niels van Strien (Koen de Bont), Tygo Geuzendam (Luuk Nieuwesteeg), Jordi van der Kruijssen (Coen van Avendonk), Niels Knaap, Justin van Strien, Lars Krabbendam, Yordi Vissers

Een fotograaf van RCD heeft een aantal foto's online geplaatst, zie: