Raamsdonk onderuit tegen oppermachtig WDS’19

4822RK
BREDA
tel. 076-5422848

Raamsdonk had niets in te brengen tegen een sterk spelend WDS’19. Binnen tien minuten stond de 2-0 al op het scorebord en dat toonde aan dat het een zware middag zou worden voor Raamsdonk.

De gastheren hadden in de week daarvoor al het nodige zelfvertrouwen getankt door in de uitwedstrijd te winnen van Chaam. Ook Raamsdonk, dat vorige week ook won, startte met het nodige zelfvertrouwen. Ondanks dat vooraf de cijfers, qua historie, in het voordeel spraken van WDS’19 had Raamsdonk er veel vertrouwen in om met een goed resultaat huiswaarts te keren. Het mocht helaas niet zo zijn. Geen moment kon Raamsdonk aanspraak maken op een positief resultaat. In de 8e minuut scoorde WDS’19 de 1-0 en kort na de hervatting verdubbelde men binnen twee minuten de score naar 2-0. Aanvoerder Luuk Nieuwesteeg nam zijn ploeg op sleeptouw maar met de beste wil zat het er vandaag niet in. Raamsdonk probeerde zich nog te herpakken maar miste de overtuiging in de goede bedoelingen. De voorwaartsen van WDS’19 bezorgden de Raamsdonkse achterhoede een zware middag, men kreeg geen grip op de lange ballen richting hun vleugelaanvallers, die het verschil maakten in deze wedstrijd. De verdedigende organisatie van Raamsdonk haalde het normale niveau niet, wat overigens gold voor het complete team. Desondanks bleef Raamsdonk strijden voor wat het waard was. Nog voor de thee prikte WDS’19 de 3-0 binnen, na rust bleef het spel onveranderd. Raamsdonk werd bij deze stand onthouden van een penalty na het neerhalen van Lars Krabbendam, maar de scheidrechter oordeelde vanuit de middencirkel dat er niets aan de hand was. Dat was één van de spaarzame momenten dat de Blauwwitten zich lieten zien in het vijandelijke doelgebied. In de 72e minuut scoorde WDS’19 nog 4-0 en daar bleef het bij. Een wedstrijd om snel te vergeten! Nu is het zaak om de prima seizoenstart volgende week weer een vervolg te geven in de thuiswedstrijd tegen Neerlandia’31 aanvang 14.30 uur.

Opstelling: Jari Meeuwissen, Ykk van Seeters, Jordi van de Korput (Coen van Avendonk), Bas de Nijs (Jordi van der Kruijssen), Niels van Strien, Tygo Geuzendam (Tim Doesburg), Justin van Strien, Luuk Nieuwesteeg, Lars Krabbendam, Mathijs Kerst, Yordi Vissers (Coen de Meijer)