Raamsdonk laat winst uit handen glippen

TVC Breda 1 (zon)

4e klasse B

28 januari 2024 14:30

B. Littel

Sportpark TVC Breda
Kwakkelhutstraat 102
4814KR
BREDA
tel. 076-5148000

Onder een licht schijnend zonnetje hebben TVC Breda en Raamsdonk er een leuke hervatting van de tweede seizoenshelft van gemaakt. Beide teams zorgden voor een zinderend slot van de wedstrijd.

Voordat de thuisclub op voorsprong kwam, had het eerder al dé kans om via een toegekende penalty de 1-0 te scoren, maar door goed keeperswerk van Jari Meeuwissen, hij ranselde de bal uit zijn doel, werd dit voorkomen. In de 25e minuut wist de in het paars geklede tegenstander alsnog het net te vinden, 1-0. De voorsprong was echter van korte duur, want ook Raamsdonk mocht van elf meter een poging wagen nadat Mathijs Kerst binnen de zestien ten val werd gebracht en Jordi van de Korput schoot zijn ploeg beheerst op gelijke hoogte, 1-1. Beide teams waren aan elkaar gewaagd en over en weer ontstonden er kansen, toch was het Raamsdonk dat voor rust een 2-1 voorsprong nam. Justin van Strien bracht Mathijs Kerst in stelling, die op zijn beurt de doelverdediger het nakijken gaf.

Raamsdonk legde veel energie in de wedstrijd en speelde bij vlagen goed en verzorgd positiespel. In de 57e minuut bereidde Lars Krabbendam de 1-3 voor door Luuk Nieuwesteeg op maat te bedienen, die vervolgens niet aarzelde en de 1-3 tegen de touwen schoot. Uit het niets verkleinde TVC Breda in de 61e minuut met een afstandsschot de achterstand naar 2-3. Raamsdonk werd slordiger, de ruimtes werden groter en daar profiteerde de tegenstander optimaal van. Men kwam in de 75e minuut op gelijke hoogte, 3-3. TVC Breda ging voor de driepunter en kwam via een toegekende penalty in de 90e minuut alsnog op voorsprong, 4-3. Een nederlaag leek onafwendbaar, maar door geloof er in te houden, beloonde Raamsdonk zich in de blessuretijd met een doelpunt van wederom Luuk Nieuwesteeg en behaalde daarmee een dik verdiend punt, 4-4. Met gemengde gevoelens zochten de Raamsdonk-spelers de kleedkamer op. Er was teleurstelling over het uit handen geven van een ruime voorsprong, maar ook blijdschap om uiteindelijk toch een zwaarbevochten punt mee te kunnen nemen. De spelersgroep en staf  danken de talrijke meegereisde supporters voor hun support!

Aanstaande zondag ontvangt Raamsdonk op Den Uilendonck het Rotterdamse FCB-HWD, aanvang 14.30 uur.

Opstelling: Jari Meeuwissen, Jordi van de Korput, Ykk van Seeters, Niels van Strien, Jordi van der Kruijssen, Niels Knaap (Kevin Meijnhardt), Lars Krabbendam (Tygo Geuzendam), Justin van Strien, Yordi Vissers, Luuk Nieuwesteeg, Mathijs Kerst