Massale steun voor Raamsdonk 1 in Rotterdam

3062CA
ROTTERDAM
tel. 010-4521756

Afgelopen zondag speelde Raamsdonk de “verre” uitwedstrijd in Rotterdam tegen HOV/DJSCR. Het idee was eerder al geopperd om bij deze wedstrijd voor de spelers en staf een bus beschikbaar te stellen, waarbij dan eventueel ook enkele supporters konden meereizen. De animo om mee te gaan werd echter groter en groter en dat leidde er toe dat een dubbeldekker van Brabant Expres moest worden ingezet, gevolgd door enkele supporters die met eigen vervoer kwamen. Alles was prima geregeld en met liefst 110 personen was Raamsdonk heel goed vertegenwoordigd op sportpark De Bosdreef, gelegen nabij het Kralingse Bos in Rotterdam. Vooraf was HOV/DJSCR al ingelicht dat het “best wel eens” druk kon worden. Men had zich daar goed op ingesteld en spelers, bestuur en supporters werden gastvrij ontvangen. Na de warming up op het kunstgrasveld, dat helaas wel van een matige kwaliteit was, werden de spelers bij de start van de wedstrijd door de supporters welkom geheten met vlaggen en rookfakkels, die het sportpark blauwwit kleurden. In de thuiswedstrijd had Raamsdonk weliswaar met 3-2 gewonnen, maar ook toen lieten de spelers van HOV/DJSCR zien dat ze over aardige voetbalkwaliteiten beschikken en dat werd vandaag nog eens bevestigd. Al hadden ze met hun zaalvoetbalbewegingen natuurlijk wel voordeel van het kunstgrasveld. Een vreemde gewaarwording was ook dat de spelers elkaar in het Engels coachten, dat hoor je namelijk niet vaak. Nadat scheidsrechter Zuykerbuyk, die een makkelijke middag had in een zeer sportief duel, de wedstrijd in gang had gezet, werd vanaf de eerste minuut de druk op Raamsdonk opgevoerd en dat leidde tot een snelle voorsprong. In de 9e minuut werd een foutje in de defensie afgestraft en stond de 1-0 op het scorebord. Raamsdonk leek na deze vroege achterstand een moeilijke middag tegemoet te gaan, maar al snel zat men weer in de wedstrijd. In de 16e minuut was de stand in evenwicht, nadat Yordi Vissers na een beoordelingsfout van de keeper raak schoot, 1-1. Hierna was er wel iets meer dreiging van de kant van de gastheren, maar Raamsdonk hield goed stand en kreeg in de 40e minuut nog een mooie kans om met een voorsprong te gaan rusten, maar helaas was de kopbal van Yordi Vissers net niet krachtig genoeg.

Na rust zette HOV/DJSCR weer flink aan en kreeg direct al een grote kans, maar de kopbal uit de corner zeilde rakelings over het doel. Even later zorgde keeper Jari Meeuwissen met een geweldige redding voor een tegentreffer. Raamsdonk kon er niet veel tegenover stellen, maar kreeg in de 70e minuut uit een counter een goede mogelijkheid. Lars Krabbendam werd op rechts gelanceerd en zijn voorzet op Mathijs Kerst was prima, maar helaas zat er nog net een voetje van een tegenstander tussen. In de 75e minuut kwam Raamsdonk goed weg toen een inzet onderkant lat uit het doel stuiterde. Toch was het uitstel van executie, de 2-1 voor HOV/DJSCR viel twee minuten later alsnog. Raamsdonk was weer aan zet en probeerde in de slotfase de gelijkmaker te forceren en die kans kreeg men ook. In de 85e minuut viel een afgeslagen bal voor de voeten van Mathijs Kerst, maar helaas zag hij zijn inzet over het doel gaan. In de blessuretijd volgden nog enkele corners voor Raamsdonk waar gevaar uit voortkwam, maar de 2-2 bleef uit.

Na afloop werd het, ondanks het verlies, toch nog gezellig in de volle kantine en werden de nodige consumpties genuttigd. Ook de spelers waren snel van de partij, de boiler had het namelijk begeven zodat een warme douche er niet in zat. Maar met zo’n grote dagomzet zal vervanging niet lang op zich laten wachten….

Om 17.00 uur was het tijd om huiswaarts te keren. Er leek geen einde te komen aan het Kralingse Bos, maar eenmaal op de A16 waren we weer snel in Raamsdonk, waar in de kantine ook nog een hapje en een drankje kon worden genuttigd. Op het resultaat na was het een bijzondere dag waar met veel plezier op kan worden teruggekeken. Namens de selectie: Bedankt voor jullie support!

Opstelling: Jari Meeuwissen, Ykk van Seeters, Niels van Strien, Jordi van der Kruijssen, Jordi van de Korput, Niels Knaap, Justin van Strien, Bas de Nijs (Luuk Nieuwesteeg), Lars Krabbendam (Kevin Meijnhardt), Mathijs Kerst (Tygo Geuzendam), Yordi Vissers

FOTO'S HOV/DJSCR - RAAMSDONK, KLIK HIER