Raamsdonk kan niet stunten tegen sterker Waspik

Waspik 1 (zon)

4e klasse B

26 november 2023 14:30

O.T.P Struijk

Sportpark Den Uilendonck
Lageweg 8
4944AR
RAAMSDONK
tel. 0162-513466

Na het forse verlies tegen Be Ready een week eerder, kreeg Raamsdonk wederom met een tegenstander van kaliber te maken. Waspik had bij de start van de competitie nog enkele steken laten vallen, maar was in de laatste weken flink op stoom en maakt momenteel, samen met Be Ready, de dienst uit in de 4e klasse B, al hebben de Hankenaren inmiddels al wel een straatlengte voorsprong genomen. In de voorbereiding speelde Raamsdonk en Waspik al twee keer tegen elkaar. Eerst op het toernooi om de Waalwijk Cup en daarna in de poulefase van de bekercompetitie.

Raamsdonk stond dus voor de moeilijke opgave om in deze derby de zegereeks van Waspik te doorbreken. Het duel stond onder leiding van de pas twintigjarige scheidsrechter Struijk. Hij floot een prima wedstrijd en hoefde maar een enkele keer corrigerend op te treden. Op een goed gevuld sportpark Den Uilendonck, waar de aftrap werd verricht door Pupil van de Week Noor Spier, gingen beide teams de strijd aan. Het werd al snel duidelijk dat Waspik de bovenliggende partij zou zijn. Al combinerend probeerde men een snelle opening in de defensie van Raamsdonk te vinden. Raamsdonk stond echter goed georganiseerd en de verdedigers zaten kort op hun man. Toch kwam Waspik in de 8e minuut uit een standaardsituatie aan de leiding. De behendige spits van Waspik liep slim weg uit de rug van een verdediger en kopte de bal over keeper Jari Meeuwissen in het doel, 0-1. Dat was voor Raamsdonk een lelijke streep door de rekening, immers men wilde Waspik zo lang mogelijk op de nul houden en in de counter proberen toe te slaan. In het verloop van de eerste helft bleef Waspik weliswaar dominant, men had veelvuldig balbezit, maar de kansen voor de bezoekers waren schaars. Dat gold overigens ook voor Raamsdonk, dat via de counter de voorhoede, bestaande uit Coen de Meijer, Lars Krabbendam en Yordi Vissers, in stelling probeerde te brengen. In de 38e minuut leidde dit bijna tot succes, maar Lars Krabbendam kon op het laatste moment nog net worden gestuit. Bij rust stond het dus nog 0-1 en bij deze stand was er voor Raamsdonk natuurlijk nog hoop.

Deze hoop op een goed resultaat kreeg direct na rust helaas wel een flinke knauw. Na een vlotte Waspikse aanval werd de bal in de 48e minuut van dichtbij binnengeschoten, 0-2. Dit vroege tegendoelpunt maakte het voor Raamsdonk er niet makkelijker op, al werden de mouwen nog eens flink opgestroopt. In de 53e minuut kreeg Raamsdonk een grote kans op de aansluitingstreffer, maar tot twee keer toe kwam de bal via een kluts uit de doelmond. Een minuut later werd de wedstrijd definitief beslist. De bal ging na een overtreding op de stip en de toegekende pingel werd verzilverd, 0-3. De energie vloeide weg bij de spelers van Raamsdonk en Waspik kreeg de gelegenheid om makkelijker te gaan voetballen en wist vaker de vrije man te vinden. In de 64e minuut kreeg Yordi Vissers nog een grote kans op de eretreffer, maar ook dat lukte helaas niet, zijn inzet werd van de lijn gehaald. Waspik bleef de aanval zoeken en wist de score in de 70e en 78e minuut uit te breiden naar 0-5, waardoor Raamsdonk toch nog naar een flinke nederlaag werd gespeeld. Verdiend namen de bezoekers de drie punten mee naar huis, al zal dat naar huis gaan wel even hebben geduurd, immers beide partijen wisten er nog een hele gezellige en lange derde helft van te maken.

Komende zondag gaat Raamsdonk in Dordrecht op bezoek bij RCD. Let op: Deze wedstrijd begint om 14.00 uur.

Opstelling: Jari Meeuwissen, Ykk van Seeters, Jordi van de Korput, Jordi van der Kruijssen (Coen van Avendonk), Niels van Strien, Tygo Geuzendam, Niels Knaap, Justin van Strien, Coen de Meijer (Kevin Meijnhardt), Lars Krabbendam (Tim van der Pluijm), Yordi Vissers