Raamsdonk verliest van periodekampioen Chaam

4861AS
CHAAM
tel. 0161-491248

Ondanks de onnodige nederlaag een week eerder tegen Gesta ging Raamsdonk met het nodige vertrouwen de strijd aan tegen het hoog geklasseerde Chaam. Helaas ging Raamsdonk na 90 minuten spelen met 3-1 ten onder en mocht Chaam een feestje vieren vanwege het winnen van de tweede periode. De enige concurrent van Chaam was Waspik, maar dat moest het onderspit delven tegen een sterker Dubbeldam.

Op een erbarmelijk slecht veld werd er door beide partijen een zeer matige wedstrijd gespeeld. Bij Raamsdonk werd na maanden afwezigheid Bas de Nijs weer opgenomen in de wedstrijdselectie, hij kreeg ook enkele speelminuten. In de beginfase speelde Raamsdonk met bravoure en de eerste kans was voor Mathijs Kerst, hij zag zijn inzet helaas rakelings voorlangs gaan. Ook Chaam was dichtbij een treffer, vanuit een scrimmage loste een speler een schot dat ternauwernood voor de doellijn kon worden weggewerkt. Op enigszins fortuinlijke wijze kwam Raamsdonk in de 44e minuut op voorsprong. Yordi Vissers zag zijn voorzet al dan niet zo bedoeld over de keeper in de verre hoek belanden, 0-1. Men dacht met een voorsprong op zak te kunnen gaan rusten maar dat viel tegen. Chaam mocht een vrije trap nemen net over de middellijn en de hoge bal belandde achter doelverdediger Jari Meeuwissen in het doel, 1-1. Dat zorgde dus voor een tegenvaller zo op slag van rust.

Binnen dertig seconden na de pauze wilde Niels Knaap een inzet van Chaam wegwerken, echter belandde de bal tegen zijn hand met als resultaat een toegekende penalty. Deze werd verzilverd en Raamsdonk keek al vroeg tegen een 2-1 achterstand aan. Van goed combinatievoetbal op het “heuvellandschap” was geen sprake, de Raamsdonk-spelers werkten wel hard om op gelijke hoogte te komen maar zagen zichzelf niet tot doelrijpe kansen komen. In de 53e minuut haalde Chaam opgelucht adem nadat de 3-1 werd gescoord, maar ook aan het vierde doelpunt van deze middag zat een flinke dosis geluk. Een diepe bal veranderde van richting waardoor men de poging tot het wegwerken ervan zag mislukken en zo rolde de bal het doel in, 3-1. De voorsprong van Chaam kwam niet meer in gevaar, ondanks dat Raamsdonk tot de laatste minuut strijdbaar bleef.

Raamsdonk gaat zich deze week voorbereiden op de uitwedstrijd van komend weekend tegen HOV/DJSCR in Rotterdam, aanvang 14.00 uur. De selectie zal zich gesteund voelen door een blauwwitte supportersschare bestaande uit een kleine 100 personen, hiervoor wordt een dubbeldekker ingehuurd voor het vervoer naar sportpark De Bosdreef.

Opstelling: Jari Meeuwissen, Ykk van Seeters, Niels van Strien (Thomas Boons), Jordi van de Korput, Jordi van der Kruijssen, Niels Knaap, Justin van Strien (Bas de Nijs), Coen van Avendonk, Lars Krabbendam (Tygo Geuzendam), Mathijs Kerst, Yordi Vissers