Forse, enigszins geflatteerde nederlaag voor Raamsdonk

Dubbeldam 1 (zon)

18 februari 2024 14:30

L. Wind

Sportpark Den Uilendonck
Lageweg 8
4944AR
RAAMSDONK
tel. 0162-513466

Deze wedstrijd stond oorspronkelijk geprogrammeerd op 21 januari, maar door het aanhoudende slechte weer waren de velden toen onbespeelbaar. Ook op de inhaaldag was het lang twijfelachtig of de wedstrijd wél kon worden gespeeld. Op zondagochtend begon het, zoals voorspeld, te regenen en dat zou de hele dag zo aanhouden. Desondanks was het veld deze keer prima bespeelbaar, maar was het voor de toeschouwers toch prettig dat ze op een overdekte tribune plaats konden nemen. Een wedstrijd direct na carnaval is voor Raamsdonk geen beste timing en de korte voorbereiding op deze wedstrijd was duidelijk merkbaar, al was daar in het begin van de wedstrijd nog geen sprake van. Nadat Pupil van de Week, Luuk Schepers, de aftrap had verricht en de jonge scheidsrechter Lucas Wind, die het prima deed, de wedstrijd in gang had gezet, kwam al direct het eerste gevaar van Raamsdonk. Een vrije trap van grote afstand door Jordi van de Korput kon niet klemvast worden gepakt door de keeper van Dubbeldam en Yordi Vissers kwam net iets te laat om dit foutje af te straffen. Hierna nam Dubbeldam de regie over en was in de 9e minuut dichtbij de openingstreffer, maar gelukkig voor Raamsdonk belandde de bal op de lat. De gasten kwamen echter steeds beter in de wedstrijd, men voetbalde makkelijker en wist vaak de vrije man te vinden. Een logisch gevolg hiervan was dat de Dordtenaren in de 16e minuut op 0-1 kwamen. Zo’n tien minuten later kreeg Raamsdonk nog een goede mogelijkheid op de gelijkmaker. Na een goede actie van Lars Krabbendam konden Tygo Geuzendam en Justin van Strien helaas net niet het beslissende tikje geven. Dubbeldam reageerde effectief, uit de tegenaanval viel namelijk de 0-2. Een tegenvaller voor Raamsdonk dat na rust met nieuwe energie op jacht ging naar de aansluitingstreffer. Door de aanhoudende regen werden de omstandigheden er echter niet beter op. Dubbeldam kon lekker achterover leunen en Raamsdonk mocht het spel maken, maar dat kostte wel de nodige kracht. Toch was Luuk Nieuwesteeg in de 57e minuut dichtbij de 1-2, maar zijn inzet ging helaas voorbij het doel. Raamsdonk hield er de druk goed op, maar kreeg in de 69e minuut het deksel op de neus. Door een communicatiefoutje achterin kreeg de spits van Dubbeldam vrij baan en hij tekende voor 0-3, waarmee de wedstrijd wel was gespeeld. Raamsdonk gaf echter niet op en na de 1-3 van Luuk Nieuwesteeg op aangeven van Yordi Vissers zette men nog een keer aan en nam daarbij alle risico’s. Dat dit door een uitgekiend Dubbeldam werd afgestraft nam men op de koop toe. Zo liepen de gasten in de slotfase nog uit naar 1-5. Een verdiende overwinning voor Dubbeldam, al gaf de uitslag een iets te geflatteerd beeld. Er was nog wel een mooi moment voor Nick Scholte, die als 16-jarige zijn debuut in de hoofdmacht mocht maken.

Komende zondag staat de gemeentelijke derby tegen FC Right-Oh op het programma. Deze wedstrijd wordt in Den Berg gespeeld en begint al om 14.00 uur.

Opstelling: Jari Meeuwissen, Jordi van de Korput, Ykk van Seeters, Niels van Strien (Coen van Avendonk),  Jordi van der Kruijssen, Justin van Strien, Luuk Nieuwesteeg, Niels Knaap, Tygo Geuzendam (Thomas Boons), Lars Krabbendam (Nick Scholte), Yordi Vissers (Harm van Strien)