Pijnlijke nederlaag voor Raamsdonk

4273LA
HANK
tel. 0162-404007

Raamsdonk leed een gevoelige nederlaag tegen de aanstaande kampioen in onze klasse. Het onderlinge kwaliteitsverschil was groot! Ruststand 2-0, eindstand 7-0.

Als enig excuus mag aangevoerd worden dat Raamsdonk inmiddels al enkele weken de nodige sterkhouders mist door blessureleed. Waar het in de eerste vier wedstrijden voor de wind ging en Raamsdonk vier overwinningen op rij wist te boeken, geeft de huidige situatie aan dat de te smalle selectie kwaliteit mist. Zo staan o.a. de aanvoerders Lars van Strien en Luuk Nieuwesteeg al weken buiten de lijnen, tel daarbij op de gebroeders Thijn en Luke de Bont, het jeugdig talent Bas de Nijs, Ykk van Seeters en Yordi Vissers. Met dit aantal afwezigen is het wekelijks een uitdaging om een selectie bij elkaar te krijgen. Versneld wordt er een beroep gedaan op spelers van O23 en enkele talenten uit O17, maar ook op spelers uit de lagere elftallen, die nu ook worden benut. Noodgedwongen wordt er zelfs gebruik gemaakt van spelers die niet helemaal wedstrijdfit zijn, maar hopelijk zal op korte termijn de ziekenboeg kleiner worden.

Raamsdonk ging desondanks met volle moed naar de tegenstander uit Hank, de trotse koploper. Men degradeerde vorig seizoen ternauwernood uit de derde klasse, maar dat is van korte duur zoals het er op dit moment naar uitziet. Waar Raamsdonk het in de eerste twintig minuten verdedigend redelijk op orde had, gooide een penalty wegens vermeend hands roet in het eten, 1-0. In de 44e minuut breidde Be Ready de voorsprong uit naar 2-0, dat was een bittere pil. Met opgeheven hoofd begon Raamsdonk in de 2e helft aan de moeilijke klus om snel de aansluittreffer te maken, maar helaas creëerde men geen echte doelrijpe pogingen. Vanaf de 55e minuut nam Be Ready het heft in handen en met goed uitgespeelde combinaties werd de weerstand van Raamsdonk gebroken en men was niet opgewassen tegen een oppermachtig Be Ready wat uiteindelijk een dik verdiende 7 klapper op het scorebord liet verschijnen.

Hopelijk komen op korte termijn weer enkele spelers terug van hun blessure, want aanstaande zondag wacht de derby tegen Waspik. Deze wedstrijd wordt om 14.30 uur op Den Uilendonck gespeeld.

Opstelling: Jari Meeuwissen, Jordi van de Korput (Pieter van Dorst), Coen de Meijer, Niels van Strien, Tygo Geuzendam, Jordi van der Kruijssen, Tim Doesburg (Kevin Meijnhardt), Niels Knaap, Justin van Strien, Coen van Avendonk, Mathijs Kerst (Lars Krabbendam)