Raamsdonk trekt aan het langste eind in derby

FC Right-Oh 1 (zon)

25 februari 2024 14:00

A. Karacelik

Sportpark Het Bolwerk
Stadsweg 1
4931HV
GEERTRUIDENBERG
tel. 0162-515986

Nadat Raamsdonk eerder dit seizoen FC Right–Oh thuis met 3-2 de baas was, trok men wederom aan het langste eind in een spannende maar niet hoogstaande wedstrijd op het Bolwerk.

Om klokslag 14.00 uur werd er afgetrapt op een zwaar bespeelbaar veld en mede door de kwaliteit van het veld werd het spel er niet beter op, zo zou na 90 minuten blijken. Vooraf kenden beide teams de nodige afwezigen door blessureleed. Zo was het twijfelachting of bij FC Right-Oh Siem Velthoven zijn opwachting zou maken, maar de warming-up wees uit dat hij fit genoeg was om te starten. Bij Raamsdonk is de lijst met blessures nog altijd groot en wacht men na ruim drie maanden nog steeds op aanvoerder Lars van Strien, maar het ziet er naar uit dat zijn rentree niet lang meer op zich laat wachten. Bij aanvang van de wedstrijd stond Raamsdonk drie punten voor op FC Right-Oh, door de overwinning wordt het gat zes punten en klimt men op naar de 7e plaats.

Beide ploegen tastten elkaar in de beginfase af, zonder tot echte kansrijke doelpogingen te komen. Behoudens de fraaie lob van Siem Velthoven die op de lat belandde, hield men elkaar goed in evenwicht. De sportiviteit onderling was groot, al werd er natuurlijk wél gestreden voor het gewenste resultaat. Na 45 minuten zocht men de kleedkamer op met een terechte brilstand op het scorebord.

In de rust werden de puntjes op de i gezet en werd er met name gehamerd op de uitvoering van de taakverdeling. De kracht van Raamsdonk is het collectief, het met en voor elkaar de mouwen opstropen. Met die opdracht ging men de tweede helft in. Toch was het FC Right-Oh dat na drie minuten spelen op voorsprong kwam. Uit een voorzet wist Daniek Maas al koppend zijn ploeg aan de leiding te brengen en hij liet doelman Jari Meeuwissen kansloos, 1-0. Lang kon FC Right-Oh echter niet van deze voorsprong genieten, want binnen twee minuten zette de sterk spelende Yordi Vissers zijn team op gelijke hoogte, 1-1. Met zijn doorzettingsvermogen wist hij de doelverdediger te kloppen. Hierna was er een fase waarin Raamsdonk de bovenliggende partij werd, ondanks dat men zelf ook niet goed speelde. Onder leiding van de 20-jarige “routinier” Niels Knaap en zijn adjudant Justin van Strien zat men op het middenveld kort op de directe tegenstander, de strijd en passie camoufleerden echter wel de matige uitvoering van deze aflevering tussen The Reds and The Blues. Het was niet groots maar zoals trainer Louis Roovers zijn spelers altijd voorhoudt: “Volgende week hebben we het alleen over de uitslag en niet over de uitvoering”. Gezien de stand op de ranglijst, waarbij het gros van de teams kort op elkaar zit, zijn de punten toch het belangrijkst. Er waren zeker ook enkele lichtpuntjes te ontdekken deze middag. Kevin Meijnhardt (O23) startte als basisspeler en hij deed het zeer verdienstelijk gedurende de negentig minuten. Ook rechtervleugverdediger Ykk van Seeters kon terug zien op een goede wedstrijd. Het centrale verdedigingsduo Jordi van der Kruijssen en Jordi van de Korput had haar zaakje aardig op orde en scoorde een nette voldoende. De bereidwilligheid bij een ieder was groot, net als de wil om te winnen. Naar mate de wedstrijd vorderde moest Niels van Strien geblesseerd het veld verlaten, hij werd vervangen door Koen de Bont. Met nog een kwartier te spelen kwam ook Mathijs Kerst binnen de lijnen als vervanger van Lars Krabbendam. Er werd meer druk uitgeoefend op het doel van FC Right-Oh. Het collectief vooruit verdedigen werd beloond en aanvoerder Luuk Nieuwesteeg bezorgde zijn team de drie punten, die op basis van de tweede helft ook verdiend waren. In de resterende vijftien minuten had Raamsdonk verder kunnen uitlopen, echter het geluk zat niet mee, zodat het bij 1-2 bleef. De blijdschap was groot in het kamp van de blauwwitten nadat het laatste fluitsignaal had geklonken. Zoals eerder benoemd, gaat deze derby zeker niet de boeken in als een spectaculaire versie. Een woord van dank gaat uit naar assistent-scheidsrechter Sjon van Strien die de geblesseerde Bart Blankers verving.

Aanstaande zondag ontvangt Raamsdonk om 14.30 uur op Den Uilendonck Gesta uit Galder, wij hopen uiteraard dat onze trouwe supporters dan wederom in grote getale aanwezig zullen zijn.

Opstelling: Jari Meeuwissen, Ykk van Seeters, Niels van Strien (Koen de Bont), Jordi van de Korput, Jordi van der Kruijssen, Niels Knaap, Justin van Strien, Luuk Nieuwesteeg, Kevin Meijnhardt, Lars Krabbendam (Mathijs Kerst), Yordi Vissers