Raamsdonk pakt op fortuinlijke wijze drie punten

HOV/DJSCR 1 (zon)

29 oktober 2023 14:30

S. Kaplan

Sportpark Den Uilendonck
Lageweg 8
4944AR
RAAMSDONK
tel. 0162-513466

Afgelopen zondag trad Raamsdonk thuis aan tegen het Rotterdamse HOV/DJSCR. De naam van deze voor ons onbekende vereniging komt voort uit HOV (Hoop Op Vooruitgang) en DJSCR (DJS De Jonge Spartaan SCR Sport Club Rotterdam) en men speelt voor het eerst in onze afdeling. Het was lang twijfelachtig of deze wedstrijd wel doorgang kon vinden, immers door de hevige regenval hadden de grasvelden behoorlijk geleden. Op zondagochtend kon na de keuring van de velden het sein dan toch op groen. Raamsdonk startte fel en kreeg na drie minuten spelen al een mooie kans via Luuk Nieuwesteeg, die zijn kopbal uit een vrije trap net naast zag gaan. Toch was het de tegenstander die de score in de 5e minuut opende. De inzet werd van richting veranderd waardoor de bal een vreemde curve kreeg en over doelman Jari Meeuwissen, die weer hersteld was van een blessure, in het doel viel, 0-1. Alles wees er vanaf dat moment op dat Raamsdonk een moeilijke middag tegemoet zou gaan, de gasten hadden in de voorhoede een aantal behendige spelers staan, die naast snelheid ook over een goede techniek beschikten. Met veel positiewisselingen probeerde men de achterhoede van Raamsdonk te ontregelen. Toch kwam Raamsdonk bij de eerste de beste tegenstoot op gelijke hoogte. Lars Krabbendam, die later met een blessure uitviel, werd de diepte ingestuurd en werd al dan niet binnen de zestien gevloerd. Scheidsrechter Kaplan, die een voortreffelijke wedstrijd floot, stond bovenop de situatie en oordeelde dat de overtreding er binnen was. De toegekende penalty werd door Jordi van de Korput benut, 1-1. Dit was toch een tikje voor de Rotterdammers en in het vervolg werd Raamsdonk dreigender en kwam tien minuten later zelfs op voorsprong. Na een goede actie van Tygo Geuzendam kwam Yordi Vissers vrij voor doel en daar wist hij wel raad mee, 2-1. In het resterende deel van de eerste helft kreeg HOV/DJSCR nog een beste kans, maar doelman Jari Meeuwissen stond op zijn post.

Na rust was de stand al weer binnen drie minuten in evenwicht. Een corner kon niet voldoende worden weggewerkt en van dichtbij werd de bal onhoudbaar binnen geschoten, 2-2. Hierna drukte HOV/DJSCR haar stempel op de wedstrijd. Raamsdonk kwam flink onder druk te staan en kansen kwamen er voor de gasten, maar de acties werden vaak te ver doorgevoerd en gelukkig werden de kansen niet verzilverd. Raamsdonk probeerde er via de counter uit te komen en die ruimte was er ook. Maar dat ging te gehaast, waardoor er geen rust in het spel kwam. Uit één van de spaarzame aanvallen was Bas de Nijs nog het dichts bij een treffer, maar zijn inzet ging naast. Direct erop kregen de gasten een niet te missen kans, maar ook deze werd gemist. Terwijl de Raamsdonk-supporters al blij waren met een puntje tegen een betere tegenstander, kreeg Raamsdonk drie minuten voor tijd een uitgelezen kans op de overwinning. Een hard schot van Yordi Vissers werd door een verdediger met de handen binnen de zestien beroerd en ook hier besliste scheidsrechter Kaplan terecht om een pingel toe te kennen. Ook nu nam Jordi van de Korput zijn verantwoordelijkheid en liet de keeper kansloos, 3-2. Met dit doelpunt heeft Jordi tevens een mooie mijlpaal bereikt, immers dit was zijn 50e treffer voor Raamsdonk 1. HOV/DJSCR moest zelfs met 10 man verder, omdat de veroorzaker van de penalty zijn tweede gele kaart had gekregen en dus van het veld moest. In de resterende tijd konden de bezoekers niets meer forceren en zo pakte Raamsdonk, op enigszins fortuinlijke wijze, de volle buit en klom door dit resultaat op naar de derde plek. Komende zondag reist Raamsdonk af naar Breda, waar men het opneemt tegen WDS’19, aanvang 14.30 uur.

Opstelling: Jari Meeuwissen, Ykk van Seeters, Jordi van de Korput, Bas de Nijs, Niels van Strien, Luuk Nieuwesteeg, Justin van Strien, Tygo Geuzendam (Jordi van der Kruijssen), Lars Krabbendam (Tim Doesburg), Mathijs Kerst, Yordi Vissers