Raamsdonk geeft een 2-0 voorsprong uit handen

4944AR
RAAMSDONK
tel. 0162-513466

Voorafgaand aan het duel stond Raamsdonk op een mooie 7e plaats en men ging met vertrouwen de wedstrijd in met de intentie om weer drie punten bij te schijven. Na 90 minuten stond er echter 2-3 op het scorebord en bewees Raamsdonk zichzelf in het duel met laagvlieger Gesta een slechte dienst.

Grote afwezige aan Raamsdonk-zijde was aanvaller Yordi Vissers, hij werd net als Lars van Strien en Bas de Nijs node gemist. Afgelopen week trainde aanvoerder Luuk Nieuwesteeg mondjesmaat mee, hij verscheen wel aan de aftrap maar kon niet voluit zijn stempel drukken en verliet binnen het half uur geblesseerd het veld. Hij werd vervangen door Kevin Meijnhardt. Met het uitvallen van Luuk Nieuwesteeg was hij de derde in rij van kernspelers waar geen beroep op kon worden gedaan. Nadat Pupil van de Week Anouk Binck de aftrap had verricht ging Raamsdonk voortvarend van start, binnen tien minuten bracht Lars Krabbendam Tygo Geuzendam in stelling die op zijn beurt het net wist te vinden, 1-0. Het verdere verloop van de eerste heft was rommelig en onsamenhangend, de slordigheden stapelden zich op en Raamsdonk maakte een onzekere indruk. Dit werd mede veroorzaakt door een aardig spelend Gesta, zou het dan toch een vorm van onderschatting zijn? Desondanks bouwde Raamsdonk de voorsprong uit via een makkelijk toegekende penalty. De scheidrechter vond het “neerhalen” van Mathijs Kerst een strafschop waard en het cadeautje werd verzilverd door Jordi van de Korput, 2-0. Met deze stand zochten beide teams de kleedkamer op.

Door deze tussenstand van 2-0 in Raamsdonks voordeel leek er geen vuiltje aan de lucht en was men er gerust op dat de kans groot was om drie punten na 45 minuten bij te kunnen schrijven. Niets bleek minder waar, Gesta kwam met veel vertrouwen uit de kleedkamer en zag mogelijkheden op een positief resultaat.  Gebaseerd op een gelijkwaardig niveau aan de gastheren in de eerste helft maakten de voorwaartsen van de Galderse formatie het de Raamsdonkse verdedigers erg moeilijk, de opgevoerde druk bracht de achterhoede menig keren aan het wankelen. De wedstrijd speelde zich voornamelijk af op de helft van Raamsdonk en sporadisch verscheen Raamsdonk voor de goal van Gesta. De aansluitingstreffer kwam dan ook niet als een verrassing. Raamsdonk had geen passend antwoord om adequaat te kunnen reageren. In de 82e minuut kwam Gesta verdiend op gelijke hoogte, het werd hierna billenknijpen want de kans op een nederlaag lag op de loer i.p.v. er nog een puntje aan over te kunnen houden. In de 4e minuut van de extra tijd voltrok het vonnis zich nadat een van de aanvallers genoot van de geboden ruimte en de 2-3 werd gescoord.

Een verdiende overwinning voor Gesta op een ondermaats spelend Raamsdonk. Na drie gelijke spelen uiteindelijk de eerste overwinning van het seizoen geboekt.  Door deze nederlaag blijft Raamsdonk vier punten boven de plaats op de ranglijst die verbonden is aan de nacompetitie om klassenbehoud. Men moet hopen op een spoedige terugkeer van enkele belangrijke krachten. Het verschil was erg groot t.o.v. vorige week waar de spelers op en top gemotiveerd aan de aftrap tegen FC Right-Oh verschenen. We zijn op een enkeling na als team door de ondergrens gegaan, hopelijk keert het besef komende week weer snel terug om een positief resultaat mee te willen nemen tegen de mogelijke aanstaande periodekampioen Chaam. Met de juiste wedstrijdinstelling en keihard werken moet de strijd met opgeheven hoofd worden aangegaan. De wedstrijd in Chaam begint om 14.30 uur.

Opstelling: Jari Meeuwissen, Ykk van Seeters, Niels van Strien (Koen de Bont, Coen van Avendonk), Jordi van de Korput, Jordi van der Kruijssen, Niels Knaap, Justin van Strien, Luuk Nieuwesteeg (Kevin Meijnhardt), Lars Krabbendam, Mathijs Kerst (Thomas Boons), Tygo Geuzendam