Raamsdonk boekt belangrijke overwinning op Neerlandia’31

4849BC
DORST
tel. 0161-411374

Met nog zes speelronden te gaan, heeft Raamsdonk drie belangrijke punten kunnen bijschrijven in de strijd tegen het ontlopen van de nacompetitie. Raamsdonk, dat startte met het centrale verdedigingsduo Coen van Avendonk en Bas de Nijs, speelde een prima eerste helft en de wedstrijd speelde zich voornamelijk af op de helft van tegenstander Neerlandia’31. Slechts bij enkele spaarzame momenten verscheen Neerlandia’31 in het vijandelijke doelgebied. Beide teams ondervonden de nodige hinder van de stevige wind die over het veld waaide. Voorafgaande aan deze wedstrijd stonden de gastheren met zes punten verschil boven Raamsdonk en om het verschil niet groter te laten worden, moest er gewonnen worden. Met die opdracht betrad Raamsdonk het veld, met niets minder dan drie punten mocht men genoegen nemen. Dat besef was er zeker en een ieder was op en top gemotiveerd. Met veel strijd en passie ging men de confrontatie aan. Ondanks de stevige wind in combinatie met een lekker zonnetje werd er door beide partijen flink gestreden op de fraaie accommodatie van Neerlandia’31. In de 24e minuut beloonde Raamsdonk zich, Lars Krabbendam combineerde met Yordi Vissers die op zijn beurt de 0-1 binnen schoot. Blijdschap alom in het Raamsdonkse kamp, wetende dat de buit nog lang niet binnen was. Op de valreep van het rustsignaal slalomde Niels Knaap zich naar het zestienmetergebied en met een afstandsschot zag hij zijn inzet op de deklat belanden. Met enige tevredenheid zocht men de kleedkamer op, niet alleen vanwege de voorsprong maar ook het vertoonde spel bood perspectief voor de tweede helft.

In de rust werd er gehamerd op de discipline, blijf geconcentreerd en probeer de voorsprong snel uit te bouwen door te blijven voetballen. Met nog 45 minuten te spelen stroopte Neerlandia’31 de mouwen op met de wind in de rug. Raamsdonk werd achteruit gedrukt, maar bleef zich kranig verweren en speelde zich beheerst onder de druk uit en zorgde regelmatig voor gevaar voor het doel van Neelandia’31. Ondanks de hoge druk, die Neerlandia’31 bij vlagen creëerde, kwam men nooit tot echte kansen. De uitgedeelde speldenprikjes werden teniet gedaan door enkele gevaarlijke omschakelmomenten. In de 68e minuut had Raamsdonk de deur op slot kunnen gooien nadat Ykk van Seeters door een splijtende steekpass van Lars Krabbendam de diepte werd in gestuurd, maar helaas raakte hij de bal verkeerd en belandde zijn inzet naast het doel. De wederzijdse belangen waren groot en dit leidde tot enkele kleine opstootjes, die door de goed leidende jeugdige scheidsrechter Eerdmans vakkundig werden opgelost. Het fluitsignaal klonk en Raamsdonk haalde opgelucht adem na het binnenhalen van de verdiende overwinning.

Zondag ontvangt Raamsdonk op Den Uilendonck de aanstaande kampioen van onze competitie, Be Ready, dat bij winst het dik verdiende kampioenschap mag gaan vieren. Maar of de ongeslagen status gehandhaafd blijft, valt te bezien omdat elke punt voor de Blauwwitten van groot belang is.

De wedstrijd begint om 14.30 uur. Vanwege de verwachte drukte raden wij je aan op tijd aanwezig te zijn en de auto zoveel mogelijk thuis te laten.

Opstelling: Jari Meeuwissen, Ykk van Seeters, Niels van Strien, Coen van Avendonk, Bas de Nijs, Lars van Strien, Niels Knaap, Justin van Strien, Lars Krabbendam (Jordi van der Kruijssen), Mathijs Kerst, Yordi Vissers