Raamsdonk komt slechte 1e helft niet te boven

4944AR
RAAMSDONK
tel. 0162-513466

Afgelopen zondag speelde Raamsdonk thuis tegen het Bredase WDS’19, dat aan een goede reeks bezig is en een week eerder nummer twee, Chaam, nog versloeg. Raamsdonk was dus gewaarschuwd. De omstandigheden waren niet best, er waaide een straffe wind dwars over het veld en daar moesten de spelers op anticiperen.

Nadat de aftrap was verricht door Pupil van de Week Luuk Schepers, hij verving zijn zieke broer Sam, trok WDS’19 meteen ten aanval en kreeg direct al een beste kans, gelukkig kon Justin van Strien ternauwernood redding brengen. In de tegenstoot was het bijna raak voor Raamsdonk. Yordi Vissers schudde twee spelers van zich af, maar helaas zag hij zijn inzet op de paal belanden. Door de harde wind was het moeilijk voetballen, de bal bleef vaak hangen of kreeg juist teveel vaart mee. In de 16e minuut had Raamsdonk meer uit een counter kunnen halen, maar helaas werd de combinatie tussen Lars Krabbendam en Niels Knaap niet goed uitgespeeld. Op het halfuur was Bas de Nijs met een kopbal nog gevaarlijk, maar het was WDS’19 dat hierna genadeloos toesloeg. Na een knappe actie kwam WDS’19 in de 30e minuut op voorsprong, 0-1. Raamsdonk was het hierna kwijt en kwam niet meer aan voetballen toe. Tot overmaat van ramp kwam daar in de 44e en 45e minuut ook nog eens de 0-2 en 0-3 overheen. De penalty die de 0-2 inleidde was een cadeautje van scheidsrechter Franke, die voor de rest een goede wedstrijd floot, en bij de 0-3 stond de Raamsdonkse defensie niet op te letten. Zo leek de wedstrijd bij rust al te zijn gespeeld.

Na rust gooide Raamsdonk alle schroom van zich af en probeerde er toch nog een wedstrijd van te maken. Er werd feller gespeeld en men zat korter op de directe tegenstander. De 1-3 kwam na zestien minuten spelen. Mathijs Kerst strafte een foutieve terugspeelbal af, waarmee er weer een beetje hoop kwam. In het vervolg werd Raamsdonk sterker en het leek erop dat de WDS’19-spelers het niet helemaal meer konden belopen, al was het wel oppassen voor de uitbraken van de gevaarlijke Bredase voorhoede. In de 75e minuut moest doelman Jari Meeuwissen nog handelend optreden, hij ranselde een vrije trap uit de verre hoek, maar hierna kreeg Raamsdonk een paar aardige kansen en was het wachten op de 2-3. Invaller Kevin Meijnhardt was dichtbij de aansluitingstreffer, maar zijn schot van afstand spatte op de lat uiteen. Ook Lars Krabbendam was in de slotfase bijna trefzeker, zijn inzet werd helaas net voor de doellijn weggewerkt. Zo lukte het Raamsdonk niet meer om tot score te komen, het bleef bij 1-3 en dat had Raamsdonk voor een groot deel toch aan zichzelf te wijten. De slappe eerste helft deed ze uiteindelijk de das om, maar op basis van een sterke tweede helft had er een puntje zeker ingezeten. Door dit verlies komen de plaatsen voor nacompetitie om lijfsbehoud dichterbij en wordt de noodzaak om punten te sprokkelen steeds groter. Met Pasen heeft Raamsdonk geen competitieverplichtingen, men speelt wel op 28 maart een oefenwedstrijd tegen Blauw Wit’81 en op 2 april tegen Irene’58. Beide wedstrijden worden op Den Uilendonck gespeeld en beginnen om 20.00 uur.

Opstelling: Jari Meeuwissen, Ykk van Seeters, Jordi van de Korput (Coen van Avendonk), Jordi van der Kruijssen (Kevin Meijnhardt), Niels van Strien (Thomas Boons), Bas de Nijs, Justin van Strien, Niels Knaap, Lars Krabbendam, Mathijs Kerst, Yordi Vissers