Raamsdonk en Molenschot houden elkaar in evenwicht

Molenschot 1 (zon)

10 december 2023 14:00

J. Hermus

Sportpark Den Uilendonck
Lageweg 8
4944AR
RAAMSDONK
tel. 0162-513466

In de laatste wedstrijd voor de winterstop speelde Raamsdonk thuis tegen promovendus Molenschot. Na een paar nederlagen op rij maakte Raamsdonk vorige week tegen RCD een sensationele comeback door van een kansloze 4-1 achterstand toch nog terug te komen tot 4-4 en dat zou een boost moeten geven voor de wedstrijd tegen Molenschot. De bezoekers waren de laatste tijd echter goed op dreef en hadden uit tien wedstrijden vijftien punten vergaard, twee meer dan Raamsdonk. Bij een overwinning van de blauwwitten zou men dus over Molenschot heen gaan, het belang van deze wedstrijd was dus wel duidelijk. Al zag het begin van de wedstrijd er voor Raamsdonk niet best uit. Al na vijf minuten kwam Raamsdonk goed weg toen een inzet voor de doellijn nog kon worden weggewerkt. Toch kreeg Raamsdonk ook al snel een mogelijkheid via Yordi Vissers, zijn inzet ging naast. Van beide kanten werd in het vervolg van de wedstrijd erg slordig gespeeld, wat veelvuldig tot balverlies leidde. In de 14e minuut kreeg Molenschot een dot van een kans, maar met een fantastische redding wist doelman Tijs Rutters, hij verving de geblesseerde Jari Meeuwissen, zijn doel schoon te houden. Een minuut later kreeg Lars Krabbendam een kans op de openingstreffer. Hij snelde twee verdedigers voorbij, maar zijn schot ging helaas rakelings naast. In de 33e minuut speelde Yordi Vissers zich knap vrij en bediende Lars Krabbendam op maat, maar hij kwam net een teenlengte tekort om af te drukken. Twee minuten later wisten de gasten wél het net te vinden. Uit een corner werd de bal binnengekopt, 0-1. Dit zou ook de ruststand worden.

Direct na rust kwam Raamsdonk heel goed weg toen een speler van Molenschot in kansrijke positie toch nog ruim over het doel schoot. Het was wel het sein voor Raamsdonk om de zaken wat energieker aan te pakken. De druk op Molenschot werd opgevoerd en al snel leidde dit tot resultaat. Yordi Vissers werd in de 58e minuut binnen de zestien onreglementair gevloerd en de penalty werd onberispelijk binnen geschoten door Jordi van de Korput, 1-1. Raamsdonk wilde meer en hield de druk er op. Molenschot kon er zich moeilijk onderuit spelen en in de 67e minuut kwam Raamsdonk op voorsprong. Uit een vrije trap van Jordi van de Korput kopte aanvoerder Luuk Nieuwesteeg de 2-1 binnen. Toch bleef deze voorsprong niet lang op het scorebord staan, na vijf minuten was de stand immers weer in evenwicht. Van dichtbij werd de bal in de uiterste hoek geschoten, 2-2. Hierna probeerden beide teams nog iets te forceren en zowel Raamsdonk als Molenschot kreeg kansen op de overwinning. De beste kans was evenwel voor Raamsdonk. In de blessuretijd werd Luuk Nieuwesteeg vrij gespeeld en zijn schot leek doel te treffen, maar de bal ging helaas millimeters naast het doel. Het bleef bij 2-2 en gezien het spelbeeld was dit een juiste afspiegeling. De winterstop is nu aangebroken en dat is een mooi moment om de tussenbalans op te maken. Raamsdonk kende bij aanvang van de competitie een vliegende start met drie overwinningen op rij. Hierna kreeg men helaas te maken met enkele vervelende blessuregevallen en volgden achter elkaar de wedstrijden tegen de gedegradeerde derdeklassers met als resultaat dat men nu in totaal 14 punten heeft en op de 10e plaats staat. De competitie wordt op 21 januari hervat met een thuiswedstrijd tegen Dubbeldam, aanvang 14.30 uur.

Voor nu: Fijne Feestdagen en een voorspoedig 2024!

Opstelling: Tijs Rutters, Ykk van Seeters, Jordi van der Kruijssen, Jordi van de Korput, Niels van Strien (Koen de Bont), Tygo Geuzendam, Justin van Strien (Lars van Strien), Niels Knaap, Luuk Nieuwesteeg, Lars Krabbendam (Coen de Meijer), Yordi Vissers