Raamsdonk op karakter voorbij Dussense Boys

4271BW
DUSSEN
tel. 0416-391598

In een doelpuntrijk duel trok Raamsdonk uiteindelijk aan het langste eind, al zag het er lange tijd naar uit dat de punten in Dussen zouden blijven. Raamsdonk kwam wel op voorsprong, maar kreeg net voor rust de gelijkmaker tegen en moest lijdzaam toezien hoe Dussense Boys na rust op een 3-1 voorsprong kwamen. Raamsdonk toonde echter karakter en knokte zich terug tot 3-3, maar het was hierna wederom Dussense Boys dat op voorsprong kwam. De Raamsdonk-spelers beten nog éénmaal flink van zich af en wisten na de gelijkmaker ook nog door te drukken tot 4-5.

Dussense Boys is voor Raamsdonk altijd al een moeilijk bespeelbare tegenstander en dat zou vandaag niet anders zijn. Veel supporters van beide partijen hadden de moeite genomen om deze wedstrijd te aanschouwen en onder een heerlijk najaarszonnetje was het goed toeven op het Dussense sportpark. Dussense Boys begon beter aan de wedstrijd, toch was het Raamsdonk dat op voorsprong kwam via Yordi Vissers, 0-1. Raamsdonk dacht deze minieme voorsprong tot aan de rust te kunnen consolideren, echter een paar minuten voor de pauze ging de bal op de stip en kwam Dussense Boys op gelijke hoogte,1-1.

Na rust was Raamsdonk niet bij de les en wist Dussense Boys al snel tot 3-1 te komen, waarmee Raamsdonk zichzelf in een moeilijke positie manoeuvreerde. Toch lieten de Raamsdonk-spelers de kopjes niet hangen en gingen met veel inzet en strijd op zoek naar de aansluitingstreffer, die er ook snel kwam na een benutte penalty van Jordi van de Korput, 2-3. En ook de 3-3 volgde niet veel later via Thijn de Bont, die zijn eerste doelpunt mocht maken.

De koek was echter nog niet op, al viel het doelpunt helaas voor Raamsdonk aan de andere kant, het was wederom Dussense Boys dat op een voorsprong kwam en dacht de buit binnen te hebben. Op die momenten toont Raamsdonk zich een vechtmachine die niet opgeeft en er nog een schepje bovenop doet. De gelijkmaker liet dan ook niet lang op zich wachten en het was Yordi Vissers die de 4-4 tegen de touwen werkte. Met nog vijf minuten op de klok leek het duel af te stevenen op een gelijkspel, maar in de slotminuten wist Mathijs Kerst op aangeven van Yordi Vissers zelfs nog de 4-5 te scoren. De blessuretijd duurde voor Raamsdonk erg lang, maar na het verlossende eindsignaal van scheidsrechter Yilmaz was het een dolle vreugde bij de spelers, staf én supporters van Raamsdonk. Het was geen beste wedstrijd maar door het knotsgekke scoreverloop bleef het wel tot het laatst toe spannend met uiteindelijk een lekkere en welkome driepunter voor de blauwwitten.

Komende zondag komen we een oude bekende tegen, oud-trainer John Janssens komt dan nl. met VCB uit Biezenmortel op bezoek, aanvang 14.30 uur.

Opstelling: Jari Meeuwissen, Jordi van de Korput, Ykk van Seeters, Frank van Wijk (Aäron van de Korput), Jordi van der Kruijssen, Niels Knaap (Justin van Strien), Thijn de Bont, Lars van Strien, Yordi Vissers, Luuk Nieuwesteeg, Mathijs Kerst