Blauw Wit’81 en Raamsdonk houden elkaar in evenwicht

5176NK
DE MOER
tel. 013-5159225

In de laatste wedstrijd voor de winterstop nam Raamsdonk het in De Moer op tegen Blauw Wit’81, dat in puntenaantal op gelijke hoogte stond. Voor Raamsdonk is De Moer uit altijd lastig en omdat er na afloop een feestje in de kantine zou zijn, ging de selectie, aangevuld met een grote groep supporters, met de bus op pad. Trainer Louis Roovers koos voor dezelfde formatie als een week eerder tegen Berkdijk. In de beginfase speelden beide teams erg voorzichtig en werd de strijd vooral op het middenveld geleverd. Op het half uur kreeg Raamsdonk de eerste echte mogelijkheid, maar Mathijs Kerst tikte de bal uit een vrije trap van Jordi van de Korput naast. Ook Blauw Wit’81 deelde af en toe enkele speldenprikken uit, maar doelman Jari Meeuwissen kwam niet in de problemen. Bij rust stond dan ook een logische 0-0 op het scorebord.

Direct na rust was Yordi Vissers trefzeker, maar helaas werd zijn treffer door scheidsrechter Sivac afgekeurd wegens vermeend buitenspel en daar was toch wel enige twijfel over. Niet veel later claimde Raamsdonk een penalty nadat Yordi Vissers binnen de zestien werd gevloerd, maar dit werd door de leidsman weggewuifd. Raamsdonk was in deze fase wel sterker, maar zag Blauw Wit’81 tegen de verhouding in op voorsprong komen, 1-0. Raamsdonk zette meteen de achtervolging in en de gelijkmaker liet niet lang op zich wachten. Het was Mathijs Kerst die in een kluwen van benen het beslissende tikje gaf, 1-1. Hierna kregen beide teams nog enkele mogelijkheden op de overwinning en in de slotfase dacht de thuisclub nog recht te hebben op een pingel, maar ook dit appél wees de scheidsrechter resoluut van de hand. In de gelijke stand kwam geen verandering meer en deze uitslag deed zeker recht aan het vertoonde spel. Met 14 punten uit 11 wedstrijden, goed voor een plaats in de middenmoot, gaat Raamsdonk de winterstop in. De eerstvolgende wedstrijd is op 15 januari a.s., dan speelt Raamsdonk een oefenwedstrijd tegen Gesta.

Opstelling: Jari Meeuwissen, Jordi van de Korput, Ykk van Seeters, Frank van Wijk, Jordi van der Kruijssen, Lars van Strien, Thijn de Bont, Justin van Strien, Yordi Vissers, Luuk Nieuwesteeg, Mathijs Kerst