Monsterscore voor gretig Raamsdonk

Diego Jolie (schot)

4e klasse C

6 september 2020 14:30

De voorbereiding op het nieuwe seizoen is voorbij, de eerste bekerwedstrijd is gespeeld en na zes maanden van verplichte rust stond de eerste competitiewedstrijd op het programma, thuis tegen nieuwkomer SV Bolnes uit Ridderkerk. Zoals bekend bestaat de 4e klasse C dit seizoen uit 15 teams en om niet met het programma in de knel te komen, heeft de KNVB de start van de competitie voor deze klasse naar voren gehaald ten koste van de bekercompetitie.

Omdat er in het district West dit seizoen geen 4e klasse op zondag is, zijn Bolnes (Ridderkerk), SVV (Schiedam) en Pretoria (Rotterdam) naar district Zuid gegaan en ingedeeld in de 4e klasse C. Op voorhand was er weinig bekend van tegenstander Bolnes en was het gissen hoe deze tegenstander voor de dag zou komen.

Na negentig minuten spelen bleek dat Raamsdonk haar zaakjes goed op orde had. Het werd een geweldige seizoen opening met maar liefst acht doelpunten, waarmee deze wedstrijd qua score tot één van de meest legendarische wedstrijden in het bestaan van de club behoort.

Ondanks de nodige afwezigen toonde Raamsdonk zich van haar beste kant. De opdracht was om van meet af aan hoog druk te zetten, te spelen met passie en strijd én met de wil de wedstrijd te willen winnen! Iedereen pakte dit goed op. Binnen twee minuten scoorde Luuk Nieuwesteeg uit een voorzet van Aäron v.d. Korput de 1-0. Raamsdonk voerde de druk op en combineerde goed richting het zestienmeter gebied, waar een overtreding werd begaan. De toegekende vrije trap werd beheerst door Jordi v.d. Korput ingeschoten. Nog voor rust maakten Luuk Nieuwesteeg en Luke de Bont er 3 en 4-0 van, de laatste goal vanuit een assist van doelverdediger Jari Meeuwissen. Een riante ruststand van 4-0 stond op het scorebord.

Na de hervatting pakte Raamsdonk de draad weer op waar het mee was geëindigd. Vanuit een gesloten defensie en een bij vlagen solide middenveld werd wederom het initiatief genomen. Uitblinker Luuk Nieuwesteeg noteerde nummer 5 nadat Thijn de Bont al koppend hem in stelling bracht. Invaller Diego Jolie werd weggestuurd door Luke de Bont en maakte zijn eerste doelpunt voor Raamsdonk. Men bleef op jacht gaan naar een hogere score, Luuk Nieuwesteeg noteerde de 7 en 8-0 en bepaalde hiermee de eindstand.

A.s. donderdag speelt Raamsdonk haar tweede bekerwedstrijd in Moerdijk tegen TPO aanvang 20.00 uur. Op zondag spelen de blauw/witten in Breda tegen SAB de tweede competitiewedstrijd, aanvang 14.30 uur.

Assistent-scheidsrechter Sjon van Strien nam de honneurs waar voor Bart Blankers, bedankt Sjon namens het gehele team!

Opstelling v.v. Raamsdonk: Jari Meeuwissen, Francois Toonen, Aäron v.d. Korput (Diego Jolie), Lars v.d. Pluijm, Jordi v.d. Kruijssen (Rick van Dortmont), Luke de Bont, Thijn de Bont (Koen de Bont), Justin van Strien, Lars van Strien, Jordi v.d. Korput, Luuk Nieuwesteeg