Raamsdonk krijgt te weinig tegen DIA

DIA 1 (zon)

Mike Poppelaars
Thomas van Burik
Remco Sluijk (intikker)
Luuk Nieuwesteeg (intikker)
Lars van Strien (intikker)
Remco Sluijk (intikker)
Remco Sluijk (penalty)

4e klasse C

27 september 2020 14:30

In de aanloop naar deze wedstrijd kon vermeld worden dat Daan v.d. Pluijm trotse vader is geworden van een zoon, Mees. Yordi Vissers zat voor de wedstrijd nog in de wachtkamer, maar ook hij kan zich inmiddels papa noemen van een zoon, genaamd Mason. Van harte gefeliciteerd met deze prachtige aanwinsten!

Het al weken geteisterde Raamsdonk mocht even denken aan de terugkeer van aanvoerder Marvin Blom, maar na even deelgenomen te hebben aan de warming up bleek hij helaas niet inzetbaar. Raamsdonk verkocht haar huid duur en met een enorme werklust kreeg men niet waar het recht op had. De overwinning werd in 90+10 minuten na een vermeende handsbal door een penalty beslist in het voordeel van DIA. Dit onder aanmoediging van een zeer aanwezige DIA bank waar de goed leidende scheidrechter helaas intrapte.

De start was niet best, na twee minuten keken de blauw/witten al tegen een achterstand aan. Doelman Jari Meeuwissen mikte de bal in de voeten van een DIA-speler die vervolgens beheerst afrondde. Raamsdonk ging niet bij de pakken neer zitten en antwoordde snel, Habert Matte stuurde topschutter Luuk Nieuwesteeg de diepte in en hij zette zijn ploeg op gelijke hoogte. DIA kon er na de openingstreffer welgeteld vijf minuten van genieten.

Beide ploegen hielden elkaar in evenwicht, Raamsdonk verzuimde echter om afstand te nemen van op dat moment een matig DIA. Habert Matte zag zijn inzet rakelings naast de paal rollen en even later had hij een lob in gedachte die door de DIA doelman werd gepareerd. Toch kraaide er nog Victoria voor rust, Lars van Strien gaf het laatste zetje nadat Thijn de Bont het voorbereidende werk had verzorgd. De ruststand van 1-2 liet zich aantekenen.

Raamsdonk had haar zaakjes prima op orde, het speelde gedisciplineerd, maar moest bij vlagen in DIA haar meerdere erkennen, diepe hoge ballen zorgden voor onrust in de Raamsdonkse verdediging. Onder aanvoering van de uitstekende Raamsdonk doelman Jari Meeuwissen lukte het DIA lange tijd niet tot scoren te komen. Na een uur gespeeld te hebben, viel Harm van Strien in die zijn invalbeurt bijna beloond zag worden met een doelpunt, helaas stond het vizier nog niet helemaal op scherp. De druk nam toe, DIA wendde alle mogelijkheden aan om de gelijkmaker tot stand te laten komen en er ontstonden onvriendelijke momenten door frustratie aan DIA zijde. Raamsdonk moest in de 78e minuut de gelijkmaker accepteren. Daarna was het tegenhouden en hopen op een punt, echter het liep uit op een teleurstelling. DIA haalde alsnog een driepunter door de toegekende penalty in de extra speeltijd.

Raamsdonk heeft zich als een sterk collectief gepresenteerd, wat helaas niet beloond werd. Wanneer er weer geput kan gaan worden uit een volledige selectie is een groot vraagteken. De ziekenboeg wordt nl. bemand door langdurige blessures van Aäron v.d. Korput, Daan v.d. Pluim, Francois Toonen en Marvin Blom. Daarnaast zorgen de aanstaande vakanties van Luuk Nieuwesteeg en Thijn de Bont en de nog geschorste Jordi v.d. Kruijssen er voor dat het blijft puzzelen en keihard werken om de uiteindelijke doelstelling van het eindigen in het linker rijtje te kunnen realiseren.

Aanstaande zondag speelt Raamsdonk thuis tegen WDS ’19 aanvang 14.30 uur.

Opstelling v.v. Raamsdonk: Jari Meeuwissen, Lars v.d. Pluijm, Frank van Wijk, Lars van Strien, Thijn de Bont, Habert Matte (Koen de Bont), Luke de Bont, Justin van Strien, Diego Jolie (Harm van Strien), Luuk Nieuwesteeg, Jordi v.d. Korput