Raamsdonk en Dussense Boys in evenwicht

Dussense Boys 1

André Segeren (schot)
André Segeren (schot)
Jordi van de Korput (vrije trap)

30 augustus 2020 14:30

Raamsdonk is in de poulefase van de KNVB-beker gekoppeld aan Be Ready, TPO en Dussense Boys en tegen laatstgenoemde club, die men overigens ook in competitieverband treft, werd er afgetrapt. Raamsdonk miste om uiteenlopende redenen enkele spelers, maar zorgde toch voor een veelbelovende beginfase. Dussense Boys werd direct onder druk gezet en nadrukkelijk werd naar de openingstreffer gezocht. Toch was het offensief helaas maar van korte duur, Dussense Boys nam gaandeweg het initiatief over, kreeg direct een paar hele aardige kansen en kwam in de 25e minuut verdiend op voorsprong door een doelpunt van André Segeren, die met een harde schuiver keeper Jari Meeuwissen kansloos liet, 0-1. Toch konden de gasten slechts vijf minuten van deze voorsprong genieten, in de 30 minuut stond het namelijk weer gelijk. Uit een vrije trap van Jordi v.d. Korput wist Luuk Nieuwesteeg van dichtbij raak te koppen, 1-1. Inmiddels had Marvin Blom, die al niet topfit aan deze wedstrijd was begonnen, de strijd vanwege een blessure moeten staken. Lang leek het er op dat de rust met een gelijke stand zou worden bereikt, maar na matig uitverdedigen pakte Dussense Boys op de valreep toch nog een voorsprong. Wederom was het André Segeren die dit cadeautje verzilverde, 1-2.

Na rust leek Raamsdonk na drie minuten spelen al voor een hele moeilijk opgave te komen staan. Luke de Bont had al geel op zak en ging een duel op de achterlijn in de ogen van scheidsrechter Littel, die overigens een prima wedstrijd floot, iets te onstuimig aan en kreeg hiervoor zijn tweede gele kaart. Raamsdonk moest dus met tien man verder. Dussense Boys zou hier voordeel uit moeten kunnen trekken, maar toch wist men de overtal-situatie niet goed te benutten. Sterker nog, Raamsdonk was bij vlagen dreigender en in de 62e minuut werd het zelfs 2-2. Jordi v.d. Korput zag bij een vrije trap op zo’n 20 meter van het doel dat de muur niet goed stond opgesteld en krulde de bal vakkundig via de korte hoek in het doel. Hierna ging Dussense Boys geforceerd op zoek naar de voorsprong en had tot twee keer toe pech dat een afstandsschot op de lat uiteenspatte, maar tot uitgespeelde kansen kwam men ook niet meer. Na negentig minuten moesten beide partijen zich tevreden stellen met een remise, 2-2.

Komende zondag start voor Raamsdonk de competitie al. Omdat de 4e klasse C dit seizoen uit 15 teams bestaat, heeft de KNVB beslist dat de competitie voor deze klasse eerder van start gaat en dat de resterende bekerwedstrijden tegen resp. TPO en Be Ready door de week worden gespeeld. (op 10 en 17 september) Raamsdonk speelt zondag thuis tegen het onbekende Bolnes uit Ridderkerk, aanvang 14.30 uur.

Opstelling Raamsdonk: Jari Meeuwissen, Frank van Wijk, Luke de Bont, Thijn de Bont, Lars v.d. Pluijm (Rick van Dortmont), Francois Toonen, Aäron v.d. Korput (Harm van Strien), Justin van Strien, Luuk Nieuwesteeg, Marvin Blom (Koen de Bont), Jordi v.d. Korput