Raamsdonk wint met ruime cijfers van VCW

VCW 1 (zon)

8 maart 2020 14:30

Een wedstrijd met twee gezichten, waarbij de ruststand ook 4-2 in het voordeel van VCW had kunnen zijn. Raamsdonk begon slap aan de wedstrijd, VCW was de bovenliggende partij omdat Raamsdonk ze ook geen strobreed in de weg legde. VCW had het aan zich zelf te wijten dat de marge maar twee doelpunten was. Raamsdonk hielp de tegenstander in het zadel door een persoonlijke fout die afgestraft werd en de  1-0 op het scorebord liet verschijnen. Ondanks de matige uitvoering van de blauwwitten had het in de persoon van Lars van Strien zelf ook twee mogelijkheden om tot scoren te komen. Er zaten echter teveel spelers niet in de wedstrijd, het trainersduo Roovers – Broeders nam maatregelen en verving twee spelers in de rust. Deze wisseling leidde uiteindelijk tot de ommekeer in de wedstrijd. Frank van Wijk nam de plaats in van Lars van der Pluijm en Good Old Daan van der Pluijm verving Luke de Bont. Na deze omzettingen toonde Raamsdonk veerkracht en maakte men de aansluitingstreffer in de 58e minuut via Daan van der Pluijm, die al koppend uit een voorzet van Yordi Vissers het net wist te vinden. Het geloof in een goed resultaat kwam terug en de mouwen werden opgestroopt, een zeer gedreven Raamsdonk liet zich van zijn beste kant zien. Kort na de aansluitingstreffer een assist van Justin van Strien op Jordi van de Korput die met een snoeihard schot in de 62e minuut de 2-2 liet aantekenen. Raamsdonk bleef aandringen op het vijandelijke doel en zette VCW met de rug tegen de muur. Nadat Raamsdonk op gelijke hoogte was gekomen, was het  de beurt aan het spitsenduo Vissers en Blom en in twintig minuten tijd toonden beiden hun kwaliteiten waar VCW geen raad mee wist. Allereerst de 2-3 door Marvin Blom uit een voorzet van Yordi Vissers in de 64e minuut. Even later de bevrijdende 2-4, wederom door Marvin Blom in combinatie met Justin van Strien. Hiermee behaalde Marvin zijn 5e ster oftewel zijn 125e doelpunt voor Raamsdonk, wat zeker een felicitatie waard is. Vanuit een mooie combinatie met Marvin Blom werd de eindstand door Yordi Vissers bepaald op 2-5. Zelfs daarna was er nog een goede mogelijkheid voor Habert Matte maar hij zag zijn inzet net niet verzilverd worden.

Concluderend zoals eerder benoemd, een wedstrijd met twee gezichten. Raamsdonk werd op tijd wakker en behaalde drie belangrijke punten en nestelde zich weer in het linker rijtje.

Aanstaande zondag staat Raamsdonk - DIA op het programma, aanvang 14.30 uur.