Raamsdonk en VCW houden elkaar in evenwicht

VCW 1 (zon)

16 november 2019 17:00

G.G.A.J. (Gijs) de Kort

Deze inhaalwedstrijd werd met wederzijds goedvinden verzet naar zaterdagmiddag 17.00 uur, zodoende moest er wel met kunstlicht worden gespeeld. Ook begonnen we met een minuut stilte om de spelers en het publiek Albert Jonkmans te laten gedenken. De onlangs overleden Albert was jaren leider van onze hoofdmacht en de laatste jaren nog actief als wedstrijdcoördinator.

Beide teams trokken meteen van leer en er ontspon zich een aardige wedstrijd. Mede doordat beide teams het liefst op de counter speelden en dus vooral gebruik maakten van snelle uitvallen, iets waar de verdedigers het best moeilijk mee hadden. VCW kreeg de eerste mooie kansen, maar ook Raamsdonk was in de 15de minuut dichtbij de openingstreffer, toen Marvin Blom net tekort kwam bij een voorzet van Yordi Vissers. Wel leek het in de eerste helft telkens bij het verspelen van de bal door Raamsdonk dat de tegenpartij een mannetje meer had, waardoor er altijd wel een speler van VCW vrij stond. Tot scoren konden beide ploegen voor de rust niet komen, ruststand derhalve 0 – 0.

Voor een versnapering in de rust kreeg het publiek echter haast geen tijd, want na de rust vielen er binnen tien minuten drie doelpunten. Meteen na rust scoorde VCW als eerste en zorgde Yordi Vissers in de 50ste minuut al voor de gelijkmaker, 1 – 1. Maar in de 54ste minuut kwam VCW weer op voorsprong, 1 – 2.

Daarna liet VCW zich meer terugzakken en zorgde met snelle counters nog voor het nodige gevaar. Raamsdonk bleef het toch nog proberen en werd in de 83ste minuut beloond met een doelpunt toen Marvin Blom een goede aanval perfect afrondde, 2 – 2.

Tot schrik van Raamsdonk scoorde VCW in de 87ste minuut nog wel een doelpunt, maar dat werd terecht afgekeurd vanwege hands, wat VCW nog een rode kaart (2x geel) opleverde. Daarmee eindigde deze wedstrijd in een gelijkspel en daar konden beide teams wel mee leven. Een winnaar had voor deze wedstrijd ook niet verdiend geweest.