Drie belangrijke punten in een matige wedstrijd

Berkdijk 1

1 maart 2020 14:30

Dat de tegenstander van vandaag de rode lantaarndrager is, was wel te zien, maar onze jongens konden daar niet optimaal van profiteren. Raamsdonk was beduidend beter dan Berkdijk en men wist vanaf het begin vele goede kansen te creëren, maar die werden meestal ook weer even makkelijk om zeep geholpen.

In de 14de minuut waren we wel in staat om een mooie aanval tot aan het eind goed af te ronden en kon Marvin Blom de 0 - 1 aan laten tekenen. Negen minuten later was het Daan van der Pluijm die voor de 0 - 2 kon zorgen. Verder waren er volop kansen, maar scoren bleek toch een moeilijke opgaaf voor ons. En zoals zo vaak in de voetballerij krijgt de tegenstander daar weer inspiratie door en weet er dan nog van te profiteren ook. In de 29ste minuut verschalkte Berkdijk uit een spaarzame aanval onze keeper en zorgde voor een ruststand van 1 - 2.

Na de rust veranderde er niet veel en bleef het een matige wedstrijd, waarin wederom veel kansen werden gecreëerd, maar doelpunten helaas schaars bleven. In de 51ste minuut ontsnapte Raamsdonk aan de gelijkmaker. De scheidsrechter keurde het doelpunt van Berkdijk echter terecht af, omdat onze keeper in het doelgebied zowat onder de zoden werd gestopt en zodoende niet kon ingrijpen.

Gelukkig kon Marvin Blom in de 65ste minuut een vrije trap van Justin van Strien binnen koppen, zodat bij de stand van 1 - 3 de wedstrijd wel was gespeeld en de spanning in ieder geval was verdwenen. De resterende 25 minuten daalde het niveau nog verder en kon Berkdijk helemaal geen vuist meer maken. Het bleef bij 1-3 en Raamsdonk mocht weer drie belangrijke punten bijschrijven.

De schorsingen zijn nu ook weer vereffend en hopelijk is het blessureleed ook weer grotendeels geleden, zodat we volgende week weer op volle oorlogssterkte zijn in de wedstrijd tegen een rechtstreekse concurrent, VCW uit Wagenberg.

We staan nu met 22 punten bovenin het rechter rijtje met een aardige marge tot enkele ploegen, waarvan we er de komende weken twee zullen treffen. Volgende week tegen VCW in Wagenberg en de week erop thuis tegen DIA uit Teteringen. Als we daar enkele punten kunnen halen, kunnen we al spreken van een geslaagd jaar en kunnen we de laatste wedstrijden vrijer spelen en er een nog mooier seizoen van maken.