Terheijden en Raamsdonk houden elkaar in evenwicht

Terheijden 1 (zon)

1 december 2019 14:30

Na de 1-0 overwinning op SAB een week eerder vertrok Raamsdonk met veel vertrouwen naar Terheijden om wederom een goed resultaat te boeken. De eerste selectie is nagenoeg compleet waardoor voor het eerst dit seizoen uit een haast voltallige groep de basisopstelling tot stand kwam.

Raamsdonk kent tot nu toe een tevreden start van de competitie en stelt de verwachtingen niet teleur. De Blauw Witten bevinden zich keurig in de middenmoot, een positie waar men ook naar streeft. Met vier winst partijen, twee gelijke spelen en vier nederlagen staat men op een gedeelde zesde plaats. Trotsheid alom op sportpark Den Uilendonck. Nu is het zaak om dit vast te houden!

Terheijden en Raamsdonk deden weinig voor elkaar onder. Raamdonk schoot gretig uit de startblokken en verscheen regelmatig voor het vijandelijke doel, waar het in eerste instantie niet lukte om te scoren, kwam al snel de 0-1 op het scorebord. De snelle Yordi Vissers liet zijn directe tegenstander zijn hielen zien en gaf een voorzet op maat in de voeten van Luuk Nieuwesteeg die in de 9e minuut Raamsdonk liet juichen. Terheijden had op dat moment geen grip op de goed georganiseerde speelwijze van Raamsdonk. Er lag veel druk op de Terheijdense achterhoede en een harde lage voorzet van Yordi Vissers werd in de 35e minuut in eigen goal gewerkt door een verdediger van Terheijden. Niets minder blij gingen de handen wederom in de lucht. Ook Raamsdonk-verdediger Jordi van de Korput hielp zijn tegenstander in de 43e minuut, vanuit een corner wist hij zijn eigen doelman al koppend te verschalken. Dit ongelukkige moment net voor rust bracht Terheijden terug in de wedstrijd. In deze fase liep Raamsdonk onnodig te vaak achteruit, maar gezegd moet worden dat Terheijden dit ook afdwong. Terheijden kwam steeds beter in de wedstrijd omdat Raamsdonk slordiger ging spelen wat dus ook veroorzaakt werd door het betere spel van de tegenstander.

Na rust ging het op en neer, te veel balverlies bracht Raamsdonk diverse malen in de problemen. Onze achterhoede onder leiding van de sterk spelende Jordi van der Kruijssen gaf te vaak niet thuis! Terheijden was grote delen van de tweede helft de betere ploeg wat ook te wijten was aan concentratieverlies aan Raamsdonk zijde. Men dacht het komt wel goed, wij halen dat potje er wel uit. Bij die gedachte werd Raamsdonk afgestraft, in de 62e minuut kwam Terheijden verdiend op gelijke hoogte en verscheen de uiteindelijke uitslag van 2-2 op het scorebord. Desondanks had Raamsdonk toch de overwinning over de streep kunnen trekken ware het niet dat de scheidsrechter een 100% handsbal over het hoofd zag en aanvoerder Marvin Blom zijn inzet in de laatste minuut gepareerd zag worden door de doelman van Terheijden.

Neemt niet weg dat over de gehele wedstrijd gezien het gelijke spel de juiste verhouding was.

Raamsdonk gaat zich nu opmaken voor de derby van aanstaande zondag tegen RFC, vrij van schorsingen en nagenoeg vrij van blessures is de selectie compleet en kijkt de formatie van trainer Louis Roovers uit naar deze voor o.a. hem speciale ontmoeting. Roovers was bijna 54 jaar lid van deze vereniging (lees Good Luck / RFC)  De Veerse trainer hoopt op een sportieve wedstrijd met veel passie en strijd op een goede manier uitgevoerd door beide teams!

Het bestuur van v.v. Raamsdonk, spelers & staf nodigen alle leden en supporters van beide verenigingen uit om hun team te komen aanmoedigen!

Opstelling: Jari Meewissen , Pieter van Dorst, Jordi v.d. Korput, Jordi v.d. Kruijssen, Lars v.d. Pluijm, Lars van Strien (Frank van Wijk), Thijn de Bont, Youri Stoop (Luke de Bont), Luuk Nieuwesteeg, Marvin Blom ©, Yordi Vissers (Niek v.d. Broek)

De wedstrijd stond onder leiding van de heer M. Bennacer.

Cornerverhouding: 6:3

Aantal toeschouwers: 100