Raamsdonk laat winst in slotfase uit handen glippen

Blauw Wit'81 1 (zon)

4e klasse C

26 januari 2020 14:30

Veel publiek was er helaas niet op deze wedstrijd afgekomen, hoewel het vooral voor de rust goed voetballen was in een lekker voorjaarszonnetje. Aan het spel van onze jongens was niet te zien dat ze op trainingskamp waren geweest naar Lloret de Mar in Spanje. De eerste helft was een rommelig potje, waarbij beide ploegen vrij slordig omgingen met de weinige kansen die ze creëerden. Daarom was iedereen blij dat ze zich na drie kwartier even konden opwarmen aan een lekker bakje koffie of thee.

De tweede helft kende voor Raamsdonk een “Blitz-Start”. Binnen vier minuten had Raamsdonk er al twee doelpunten in liggen. Helaas werd het eerste doelpunt afgekeurd, maar het tweede doelpunt van de voet van Habert Matte zorgde wel voor een tussenstand van 1 – 0. Hierna bleef Raamsdonk aanvankelijk wel doordrukken en Habert Matte kreeg even later weer een kans om de voorsprong te vergroten. Deze keer ging de bal helaas net naast.

Na een uur voetballen kantelde het spel, Blauw Wit’81 werd gevaarlijker en voor Raamsdonk werd het een kwestie van overleven. Te vaak werd voor de lange bal gekozen en daar konden onze voorhoedespelers weinig mee. Blauw Wit’81 ging steeds meer aandringen en vooral hun fors gebouwde spits was een ware kwelgeest voor onze achterhoede. Toen hij in de 87ste minuut bij een vrije trap even aan de aandacht van onze verdediging kon ontsnappen, wist hij vrij in te koppen, 1 – 1.

In de laatste minuten was het nog wel even spannend, maar we konden de schade verder beperkt houden. Met dit gelijke spel konden beide ploegen tevreden zijn, er zat gewoon niet meer in.

In de komende twee weken speelt Raamsdonk uit. Volgende week staat de ontmoeting met Dussense Boys op het programma en deze is belangrijk voor de 2de periode. De week erop gaan we naar Kaatsheuvel voor de immer lastige uitwedstrijd tegen Berkdijk. Op de laatste zondag voor Carnaval staat de derby thuis tegen Waspik op het programma.

Opstelling: Jari Meeuwissen, Pieter van Dorst (Niek van den Broek), Frank van Wijk, Jordi v.d. Korput, Lars van Strien, Jordi v.d. Kruijssen, Habert Matte (Youri Stoop), Luke de Bont, Justin van Strien, Yordi Vissers, Marvin Blom