Waspik te sterk voor Raamsdonk

Waspik 1 (zon)

4e klasse C

16 februari 2020 14:30

Vanwege de storm Ciara werden vorige week alle wedstrijden terecht door de KNVB afgelast, maar deze week was het niet veel anders en werd er wél gevoetbald. Het enige verschil was de regen, die nu vooral in de avond ging vallen. De publieke belangstelling voor deze wedstrijd was behoorlijk, maar dat had bij andere weersomstandigheden beslist beter geweest.

Moest bij het warmlopen onze rechtsback al afhaken, na 15 minuten spelen moest ook onze linksback geblesseerd worden vervangen. Dat was dus al een flinke aderlating voor ons team. Toch bood Raamsdonk best goed partij tegen een technisch beter Waspik en in het eerste half uur kwamen ook wij een aantal keren gevaarlijk voor het doel van Waspik. Dat terwijl Waspik in de eerste helft toch het meeste voordeel uit de wind kon halen.

In de 30ste en 36ste minuut kon Lesley Verschuren toch tweemaal scoren, waardoor de ruststand van 0 – 2 op het scorebord stond. Ondanks deze achterstand begonnen wij met goede hoop aan de tweede helft. Nu dachten wij dat Raamsdonk na de rust meer voordeel uit de wind kon gaan halen.

Dat pakte echter toch anders uit. Waspik liet met goed verzorgd spel zien dat het ook goed tegen de wind in kon voetballen en onze keeper moest alles uit de kast halen om een derde treffer van de tegenstander te voorkomen. Raamsdonk kon toch niet zo van de wind profiteren als wij stiekem gehoopt hadden.

In de 74ste minuut kon Yordi Vissers toch de aansluitingstreffer scoren en de scheidsrechter keurde het doelpunt in eerste instantie ook goed. Maar op aandringen van de assistent-scheidsrechter van Waspik werd het doelpunt alsnog geannuleerd. Hierdoor raakte Yordi enigszins gefrustreerd en toen hij even later voor een overtreding zijn tweede gele kaart kreeg, kon hij zich gaan omkleden. Daarmee was de strijd wel gestreden.

In de resterende tien minuten wist Guido van den Hoven nog wel tweemaal te scoren voor Waspik en kon Daan van der Pluijm helaas de eretreffer voor Raamsdonk niet tussen de palen krijgen. Daarmee kwam de eindstand op 0 – 4. Een beetje geflatteerd, maar wel een verdiende winst voor een beter Waspik.

Volgende week is het Carnaval, maar de week erop gaan we de wedstrijd tegen en in Berkdijk inhalen. Dat moet wel een winst partij worden, want we zijn nu weer afgezakt naar het rechter rijtje. Volgende week even de bloemetjes buiten zetten en daarna met herwonnen kracht er weer tegenaan.