Right’Oh-Raamsdonk eindigt in een tumultueus gelijk spel

FC Right-Oh 1 (zon)

15 december 2019 14:00

Zoals zaterdag in BN DeStem al was te lezen, kon deze wedstrijd worden aangekondigd als een echte derby tussen twee teams die aan een mooie reeks bezig waren. Daarom was het wel teleurstellend wat de beide teams lieten zien in de eerste helft. Zowel Right’Oh als Raamsdonk konden slechts één wapenfeit laten noteren. De Bergse aanvoerder Ruud van Dijk vergat in de 29ste minuut de bal over de doellijn te drukken en Thijn de Bont kopte de bal in de 40ste minuut tegen de lat. Het was in de eerste drie kwartier al wel duidelijk dat de spelers van beide partijen te vaak in woord en gebaar hun onvrede uitten richting de scheidsrechter, die daar direct op reageerde met gele kaarten. Doelpunten werden er in de eerste helft dus niet gemaakt en daar konden beide teams ook geen aanspraak op maken.

In de tweede helft veranderde het spelbeeld volledig. De score werd door Luuk Nieuwesteeg in de 51ste minuut geopend toen hij een te korte terugspeelbal van Right’Oh onderschepte en de bal tegen de touwen joeg, 0 – 1. Nu moesten de tegenstanders wel komen, dat deden ze ook en in de 63ste minuut kon Right’Oh de gelijkmaker scoren, 1 – 1. Dat gebeurde volgens iedereen van Raamsdonk, zowel binnen als buiten de lijnen, na een handsbal. Daardoor liepen de gemoederen behoorlijk op en reageerde de scheidsrechter weer met de nodige gele kaarten. Vier minuten later kwamen we toch weer op voorsprong toen Right’Oh de bal maar niet weggewerkt kreeg en Luke de Bont doeltreffend uit kon halen, 1 – 2. Het spel ging vervolgens continu op en neer, zonder dat er iemand gevaarlijk door kwam. Tot de 87ste minuut, toen een schot van Right’Oh langs een wirwar aan benen in de hoek van het doel belandde, 2 – 2. Right’Oh perste er nog een laatste offensief uit, wat resulteerde in een klein slagveld, waaraan wij twee gewonden over hielden en de tegenstander vond dat ze een penalty werd onthouden in de laatste seconde van de wedstrijd. Na het laatste fluitsignaal ontstond aan de rand van het veld een opstootje, waarbij de scheidsrechter ook met gele en rode kaarten stond te zwaaien. Niemand kon precies uitleggen wat daar allemaal is gebeurd, maar de scheidsrechter beweerde het allemaal goed gezien en gehoord te hebben, maar kon daar direct na de wedstrijd geen mededelingen over doen. Alles bij elkaar een jammerlijk slot van een derby die een beter lot verdiende, maar wel eindigde met een stand waar beide ploegen tevreden mee kunnen zijn. Dit was de laatste wedstrijd voor de winterstop die zes weken duurt. Op 26 januari hervat Raamsdonk de competitie met een thuiswedstrijd tegen Blauw Wit’81.

Opstelling: Jari Meeuwissen, Pieter van Dorst, Jordi v.d. Korput, Lars van Strien, Frank van Wijk, Jordi v.d. Kruijssen (Niek v.d. Broek), Luke de Bont, Thijn de Bont, Habert Matte (Justin van Strien), Luuk Nieuwesteeg, Marvin Blom