Slim Raamsdonk wint de derby tegen RFC

RFC 1 (zon)

8 december 2019 14:00

Gelukkig voor het talrijk opgekomen publiek stopte het voor aanvang van de wedstrijd met regenen, zo konden de meegenomen paraplu’s dus ingeklapt blijven. De toeschouwers kregen waarvoor ze waren gekomen, het zou namelijk een spannende wedstrijd worden. Raamsdonk gunde de buren wel de aftrap, maar daar bleef het ook bij. Na het eerste balcontact nam Raamsdonk het direct over en liet de tegenstander vertwijfeld achter zich. Luke de Bont kon vrij opstomen naar het doel van RFC en bediende de snelle Yordi Vissers op maat, die onberispelijk afrondde, 1 – 0.

Daarna volgde een op en neer gaande wedstrijd, waarin RFC misschien wel iets beter voetbalde, maar toch ook niet echt gevaarlijk kon worden. Voor het gevaarlijkste moment in de eerste helft zorgde Raamsdonk juist weer. Dat was in de 36ste minuut toen Thijn de Bont vrij op de RFC-doelman af mocht gaan en hem ook omspeelde, maar zijn te zacht ingeschoten bal kon helaas nog door een verdediger van de doellijn worden gehaald. Zodoende ging Raamsdonk met een minimale 1-0 voorsprong de rust in.

Na de rust voerde RFC de druk op en kwam men ook vaker en gevaarlijker voor ons doel. Het was wel door een makkelijk toegekende strafschop dat RFC in de 62ste minuut gelijk kon maken, 1 – 1. Het was vervolgens nog een half uur billenknijpen en de meeste toeschouwers zagen het onheil al op zich afkomen. Met uitzondering natuurlijk van het RFC-publiek, dat de kansen op een gunstige afloop juist zag groeien.

Maar onze mannen rechtten de rug en bleven gaan om dat gelijke spel over de eindstreep te trekken. Deze collectieve inzet werd zelfs nog vorstelijk beloond. In de 89ste minuut, toen iedereen al genoegen had genomen met een puntendeling, wist Marvin Blom namelijk een goed opgezette aanval te bekronen met een fantastische treffer, 2 - 1. Dit hadden we vooraf niet durven dromen en waren daarom ook zeer blij met de behaalde drie punten, waarmee we RFC voorbij gingen op de ranglijst.

De derde helft was natuurlijk mede door deze uitslag een groot feest met “De Fik Erin”, waaraan de verliezende partij ook vrolijk aan meedeed. Raamsdonk – RFC blijft hiermee toch altijd een derby waar je graag bij wilt zijn.

Volgende week moeten we op zondag om 14.00 uur naar Geertruidenberg voor de volgende derby tegen Right`Oh, daarna hebben we een winterstop van 6 weken.

Opstelling: Jari Meeuwissen, Pieter van Dorst (Niek v.d. Broek), Lars van Strien, Jordi v.d. Korput, Frank van Wijk, Jordi v.d. Kruijssen, Thijn de Bont (Lars v.d. Pluijm), Luuk Nieuwesteeg, Luke de Bont, Yordi Vissers (Justin van Strien), Marvin Blom