Raamsdonk doet goede zaken tegen SAB

SAB 1 (zon)

24 november 2019 14:30

Raamsdonk was gewaarschuwd voor deze tegenstander. SAB beschikt namelijk over een makkelijk scorende voorhoede. Onze achterhoede, waarin doelman Jari Meeuwissen die een lange tijd buitenspel stond vanwege blessureleed zijn rentree maakte, was daar dus voor op haar  hoede en liet de aanvalsstorm rustig over zich heen komen. Er ontstond een snel op en neer gaande wedstrijd, waarbij SAB misschien wel het betere spel had, maar Raamsdonk er regelmatig ook goed uitkwam.

In de 13de minuut kwamen wij zelfs op voorsprong toen een vrije trap van diep op onze helft door Marvin Blom werd doorgekopt op Yordi Vissers, die vrij op het SAB-doel kon afstormen en keurig afrondde, 1 – 0. Twee minuten later was het zelfs prijsschieten en kwamen we bijna op 2 – 0, maar de doelman van SAB wist zijn doel tot driemaal toe op miraculeuze wijze schoon te houden.

Het duurde tot de 22ste minuut voordat SAB met een schot tegen de paal pas echt gevaarlijk kon worden. Onze achterhoede kon verdedigend de zaken wel goed onder controle houden, maar er werden wel veel fouten gemaakt bij het wegwerken van de bal. Veel ballen belandden direct weer bij de tegenstander en kwamen dus niet meer bij onze voorhoede aan. Raamsdonk was daarom al heel blij dat het met een 1 – 0 stand kon gaan rusten.

Meteen in de tweede helft speelde Raamsdonk gevaarlijk spel door onnodige overtredingen te maken juist buiten het strafschopgebied. Maar SAB kon die reeks vrije trappen niet omzetten in doelpunten. Slechts één vrije trap belandde buiten het bereik van onze keeper tegen de lat. Na een uur spelen moest onze topscorer zich laten vervangen en werd onze aanval vleugellam. Daarna hebben we tot tien minuten voor het einde continu onder vuur gelegen, maar wij konden op een wonderbaarlijke manier toch stand houden. En dat mag een geweldige prestatie van onze mannen genoemd worden!

De laatste vijf minuten liet SAB de moed zakken en konden wij zelfs nog een paar keer uitbreken en gevaarlijk bij hun doel opduiken. De ontlading na de wedstrijd was groot bij onze mannen en dat was begrijpelijk. Want dit was een resultaat, waar we vooraf alleen maar van hadden durven dromen. Met deze winst deden we ook goede zaken en stegen wij weer een paar plaatsen op de ranglijst.

Volgende week gaan we naar Terheijden en op 8 december spelen we thuis de derby tegen RFC.

Opstelling: Jari Meeuwissen, Pieter van Dorst, Jordi v.d. Korput, Lars v.d. Pluijm, Lars van Strien, Jordi v.d. Kruijssen, Habert Matte (Justin van Strien), Thijn de Bont, Luuk Nieuwesteeg, Yordi Vissers (Youri Stoop), Marvin Blom (Koen de Bont)