Raamsdonk verslaat RFC in eerste bekerwedstrijd

RFC 1

Groep 2 37

31 augustus 2019 14:30

Deze eerste bekerwedstrijd was een mooie test om te zien hoe we er in het nieuwe seizoen voor staan. Het was tevens voor onze nieuwe trainer en enkele spelers een beladen wedstrijd tegen de club waar ze eerder actief zijn geweest. Het was natuurlijk ook een derby, ondanks dat het tegen het zaterdagelftal van onze buurvereniging was.

De teams waren aardig aan elkaar gewaagd, al moeten we wel bekennen dat RFC in de eerste helft wel de bovenliggende partij was. Raamsdonk was ook enkele keren gevaarlijk en claimde ook een strafschop, die het helaas niet kreeg. De wedstrijd kreeg in de eerste helft al aardig de kenmerken van een derby en de scheidsrechter reageerde daar niet erg alert op. Hij liet aanvankelijk te veel toe en dacht het nadien met onnodige discussies op te kunnen lossen. Daarop reageerden de spelers van beide ploegen ook weer verbaal en vergaten ze dat het om een voetbalwedstrijd ging. Het spel was niet om over naar huis te schrijven en het was niet verwonderlijk dat het bij rust nog 0 – 0 was.

Na rust bleef het spel te onrustig en werd het met tijden ook te ruw. Raamsdonk hield er beter het kopje bij en wist als eerste te scoren. Yordi Vissers werd in de 60e minuut met een dieptepass vrij voor de keeper gezet, maar hij zag zijn doelpoging mislukken. Doordat RFC niet goed uitverdedigde, kon Daan van der Pluijm hem meteen weer in stelling brengen. Toen gaf Yordi de bal af op Marvin Blom, die wel de 0 – 1 scoorde. Vijftien minuten later kon Yordi Vissers wel zelf de 0 – 2 scoren en was de strijd al wel gestreden.

In de 90e minuut kreeg RFC nog een penalty. Onze keeper Jari Meeuwissen, die al veel mooie reddingen had verricht, kon helaas niet verhinderen dat de eindstand op 1 – 2 kwam, Jeffrey Leemans schoot de pingel namelijk onberispelijk binnen.

Een leuke overwinning. Maar wij moeten leren om ons niet met de leiding te bemoeien en te accepteren dat de scheidsrechter, net als wij, ook wel eens een mindere dag kan hebben. Aanstaande zaterdag kunnen we thuis tegen ONI weer laten zien of we vorderingen maken in aanloop naar de competitie.