Raamsdonk 1 en Dongen 2 delen de punten

Dongen 2 (zon)

15 september 2019 14:30

In onze laatste bekerwedstrijd moesten wij tegen Dongen 2, dat beide voorgaande wedstrijden al had verloren. Daags van te voren had ONI 1 zijn derde bekerwedstrijd tegen RFC-zaterdag ook gewonnen en was zodoende al geplaatst voor het vervolg van de beker. Voor ons was er dus niets meer dan de tweede plaats te bereiken. Daardoor was deze wedstrijd een geweldige kans om er een mooie oefenpartij van te maken. En dat lukte vrij aardig voor zowel ons als voor Dongen 2.

Mede door deze omstandigheid konden wij enkele geblesseerde spelers nog wat rust gunnen voordat volgende week de competitie van start gaat. Zo liet de eerste helft af en toe aardig voetbal zien waarbij Dongen 2 de iets betere ploeg leek te hebben. Maar ook Raamsdonk kwam regelmatig gevaarlijk voor de goal van de tegenstander. Het leverde alleen geen doelpunten op voor beide partijen.

Na de rust viel het spelpeil van Dongen 2 iets terug en daar profiteerden wij gelijk zeer doeltreffend van. In de 67ste minuut werkte Harm van Strien een vrije trap van Luuk Nieuwesteeg ineens tegen de touwen. 1 – 0. Even leek het erop dat wij meteen door konden drukken. Maar dat ging niet lukken, daar de tegenstander zich goed herstelde en op jacht ging naar een tegentreffer. Dat kon helaas ook niet uitblijven. Hoewel wij toch ook nog gevaarlijk werden, sleepte Dongen 2 er nog een gelijk spel uit door een tegentreffer in de 85ste minuut. Met dit resultaat eindigden we op een mooie 2e plaats in de poule.

Al met al een leuke oefenpot, waarin we veel goede dingen hebben gezien, die ons hoopvol stemmen voor de competitie, die volgende week van start gaat thuis tegen Dussense Boys. Als we bespaard blijven van ernstige blessures, moet dit een mooi seizoen worden, waarin we dikwijls kunnen juichen voor onze mannen.

Volgende week de eerste wedstrijd voor de competitie, thuis tegen Dussense Boys.
Wedstrijdsponsor van deze wedstrijd is Nieuwesteeg Rail Service B.V.