VCW - Raamsdonk eindigt in 4-2

4e klasse C

19 mei 2019 14:30

W.A.P.M. (Willie) Timmers

Op deze zonnige middag kregen de toeschouwers van beide ploegen een bliksemstart te zien. Wie niet op tijd aanwezig was, had al meteen twee doelpunten gemist. Want in de eerste minuut had VCW er al een in het net liggen, toen onze keeper zich verkeek op een scherpe voorzet, die in de verre hoek belandde. Maar onze mannen hadden meteen het antwoord klaar en Marvin Blom wist in de tweede minuut een goed opgezette aanval doeltreffend af te ronden, 1 – 1. Dat leek een mooie aanzet tot een enerverende wedstrijd, maar helaas werd al snel duidelijk dat beide ploegen beseften dat er niet veel meer op het spel stond.

De felheid werd al snel getemperd en vooral onze jongens maakten gewoon te veel onnodige fouten. Al moet wel gezegd worden dat VCW in de 14de minuut een mooie aanval goed wist te verzilveren, 2 – 1. Maar de 3 – 1 in de 43ste minuut was het gevolg van dom balverlies van ons op het middenveld, waardoor VCW ongehinderd naar onze doel kon oprukken en onze keeper kansloos liet.

Na de rust werd het niet veel beter. Desondanks waren we in de 52ste minuut wel een keer zeer gevaarlijk, maar kregen we de bal maar niet over de doellijn. Toen even later VCW in de 62ste minuut de 4 – 1 liet aantekenen, was de wedstrijd helemaal gelopen.

Van beide kanten werden toen enkele spelers vervangen om andere spelers ook speelminuten te geven en een van die invallers bij Raamsdonk zag de kans schoon om nog een doelpuntje mee te pikken. Desley van Strien bracht met een doelpunt in de 89ste minuut de eindstand van 4 – 2 op het scorebord.

Het leek alsof beide ploegen erg naar het einde van de competitie verlangden. Maar daar zullen ze toch nog even op moeten wachten. Want beide ploegen moeten nog een keer aantreden. Voor Raamsdonk betreft dat volgende week de thuiswedstrijd tegen Boeimeer uit Breda. Hopelijk kunnen ze dan nog een keer aanzetten om er een leuke afsluiting van te maken.