Raamsdonk eindigt het seizoen met een gelijkspel

Boeimeer 1

26 mei 2019 14:30

In deze laatste competitieronde stond er voor ons en de tegenstander weinig meer op het spel. Wij waren veilig en Boeimeer moet dan wel nog een nacompetitie spelen, maar gaat volgend jaar toch op zaterdag voetballen.

Met andere woorden dat kon een leuke wedstrijd worden met weinig publiek, omdat er in de regio een aantal belangrijke wedstrijden op het programma stonden. En dat was ook zo want veel publiek was er niet en het werd een wedstrijd met een groot aantal kansen, vooral aan Raamsdonk kant. Doeltreffend werd daar echter niet mee omgegaan. Enkel de keepers wisten zich te onderscheiden door fantastische optredens. Bij rust had het eigenlijk al 3 – 0 moeten staan, maar onze voorhoede liet het in de eerste helft volledig afweten.

In de tweede helft leek het iets beter te gaan, maar het is een oude voetbalregel dat als je zelf niet kan scoren, de tegenstander dat wel doet. In de 57ste minuut was dat dan ook het geval en scoorde Boeimeer 0 – 1.

Maar Raamsdonk bleef daarna toch komen en Thijn de Bont testte in de 68ste minuut  de stevigheid van de kruising. Luke Nieuwesteeg was twee minuten later wel doeltreffend, 1 – 1. Dat leek tot een wederopstanding van Raamsdonk te leiden, maar ondanks geweldige inzetten van Thijn de Bont en zijn broer Luke, hield vooral de keeper van Boeimeer de schade beperkt en bleef de stand steken op 1 – 1.

Zo liep het seizoen toch nog een beetje onbevredigend ten einde. Oké, wij hebben ons kunnen handhaven in de 4de klasse, maar in de wedstrijden tegen onze naaste concurrenten stelden we toch wel lichtelijk teleur.

Hopelijk kunnen we daar volgend jaar een positieve wending aan geven, want een nieuw seizoen geeft nieuwe kansen!