Raamsdonk wint beladen inhaalduel

Marvin Blom (penalty)
Marvin Blom (schot)
Luke de Bont (schot)
Adil el Yaakoubi (intikker)

Mannen, 1, 4e klasse C

12 november 2017 14:00

Het restant van het inhaalduel tegen OMC kende voor Raamsdonk een gunstig scoreverloop. Op het moment van staken stond het al 2-0 in het voordeel van Raamsdonk en nog voor rust werd de score naar 4-0 opgevoerd. Na rust kreeg OMC wel enkele mogelijkheden, maar wist er slechts één te benutten. Eindstand 1-4.

OMC - Raamsdonk

Op 8 oktober jl. werd met deze wedstrijd wel een aanvang gemaakt, maar werd het einde helaas niet gehaald. Raamsdonk had toen al vroeg in de wedstrijd door doelpunten van Marvin Blom een 2-0 voorsprong genomen, echter in de 25e minuut ontspoorde dit duel volledig. Een OMC-speler was buiten zinnen geraakt en vond het nodig dit op de scheidsrechter af te reageren. Volkomen terecht werd de wedstrijd gestaakt en de commotie, die dit voorval teweegbracht, werd breed uitgemeten in de (landelijke) media. De KNVB had bepaald dat het restant van 61 minuten op 12 november zou worden uitgespeeld. Raamsdonk verdedigde dus een 2-0 voorsprong en stond ook met een mannetje meer op het veld. Uiteraard had de technische staf er de hele week op gehamerd dit duel zeker niet te onderschatten, immers een snelle aansluitingstreffer zou de wedstrijd zomaar op zijn kop kunnen zetten. OMC schoot uit de startblokken, maar bij de eerste de beste tegenaanval van Raamsdonk was het al raak. Jordi v.d. Korput troefde in de 29e minuut zijn directe tegenstander af en gaf een afgemeten voorzet op de vrijstaande Luuk Nieuwesteeg, die de bal vervolgens goed controleerde en via de vuisten van de OMC-doelman raak schoot, 0-3. Een paar minuten later kreeg Stijn Harms op identieke wijze een grote kans, maar nu wist de doelman zijn inzet te pakken. Niet veel later werd het toch 0-4. Stijn Harms kopte richting het doel en via een paar benen kwam de bal voor de voeten van Luke de Bont, die niet aarzelde en via de binnenkant van de paal doel trof. Raamsdonk zat dus al snel op rozen en kon zich beperken tot het gecontroleerd uitspelen van de wedstrijd. Het was voor de spelers én toeschouwers overigens wel een vreemde gewaarwording toen scheidsrechter Fitters na slechts zestien minuten spelen voor de rust floot.

Na rust liet Raamsdonk de teugels iets vieren en dat gaf OMC hoop op een beter resultaat. Er kwamen ook kansjes voor de thuisploeg, echter de acties werden steeds te ver doorgevoerd, waardoor de verdediging van Raamsdonk op tijd voor opruiming kon zorgen en anders was doelman Ralph Blankers wel het slot op de deur. Raamsdonk kreeg in de 65e minuut nog een beste kans na een goede actie van Luke de Bont op een steekpass van Justin van Strien. Waar hij in de eerste helft wel het geluk had dat de bal via de binnenkant van de paal er in ging, had hij nu pech. Zijn inzet ketste namelijk via de staander uit het doel. Een paar minuten later wist OMC de eretreffer te maken. Het was Adil el Yaakoubi die van dichtbij de 1-4 eindstand op het wedstrijdformulier zette. Een minuut voor tijd was er nog wel een opmerkelijk moment. De doelman van OMC kwam bij een corner voor zijn team naar voren gespurt. Wellicht was hij in de veronderstelling dat hij de 2-2 nog kon forceren, niet rekening houdend met het feit dat Raamsdonk de wedstrijd met een 2-0 voorsprong was begonnen…..Komende zondag ontvangt Raamsdonk het hooggeplaatste SC Hoge Vucht op Den Uilendonck, aanvang 14.30 uur.