Inzet en strijd niet voldoende tegen DIA

DIA 1 (zon)

Cas Hendriks (kopbal)
Erik Meijerink (vrije trap)

Mannen, 1, 4e klasse C

13 mei 2018 14:30

Een gehavend Raamsdonk legde veel inzet en strijd in de wedstrijd tegen DIA, echter dit was niet voldoende voor een goed resultaat. Na de 0-1 kwam Raamsdonk voor rust nog wel via Cas Hendriks terug tot 1-1, maar na rust moest Raamsdonk toch haar meerdere erkennen en verloor met 4-1.

Raamsdonk – DIA

In de slotfase van de competitie heeft Raamsdonk met behoorlijk wat absenties te kampen. Zo ook in de thuiswedstrijd tegen DIA, waar Ricardo Aguado het de nodige hoofdbrekens kostte om alle posities in te vullen. Binnen de minuut kwam Raamsdonk al goed weg. Een inzet van dichtbij werd bijna in eigen doel gewerkt, maar gelegenheidsdoelman Marvin Blom wist met een reflex een tegentreffer te voorkomen. Een paar minuten later wist Cas Hendriks de DIA-doelman bijna te verrassen met een verre trap. Met de nodige moeite hield de sluitpost zijn doel schoon. DIA heeft in de persoon van Niek Akkermans een goudhaantje, die dit seizoen al het gros van de doelpunten voor zijn rekening heeft genomen, en ook in deze wedstrijd was hij al snel trefzeker. In de 7e minuut wist hij een goed uitgespeelde aanval af te ronden, 0-1. Raamsdonk liet zich echter niet van de wijs brengen en met veel inzet en strijd ging men op jacht naar de gelijkmaker. Luuk Nieuwesteeg was er in de 10e minuut dichtbij, echter in kansrijke positie schoot hij op de vuisten van de doelman. Raamsdonk werd dreigender en de verdiende 1-1 kwam in de 25e minuut op het scorebord. De voorzet van Robert van Dorst werd door Cas Hendriks in de verre hoek achter de keeper gekopt. Even later was Raamsdonk weer gevaarlijk. Een vrije trap werd door Justin van Strien in de zestien gepompt en Thijn de Bont kwam maar een paar centimeter te kort om de bal binnen te glijden.

Direct na rust kreeg Raamsdonk dé kans op 2-1. Luuk Nieuwesteeg controleerde de bal, kapte zijn tegenstander uit en liet de keeper kansloos. Deze actie had een beter lot verdiend, maar helaas voor Raamsdonk kwam de bal precies op de paal. Hierna ging DIA zich nadrukkelijker met het spel bemoeien en men kwam in de 55e minuut met een mazzeltje aan een hernieuwde voorsprong uit een vrije trap van Erik Meijerink, 1-2. Raamsdonk moest nu weer komen, maar had al veel energie in deze wedstrijd gestopt en de krachten vloeiden een beetje weg. In de 65e minuut was jeugdspeler Dennis Raats, die een goede invalbeurt maakte, dichtbij de gelijkmaker, maar zijn schot werd door de doelman gepakt. Raamsdonk probeerde nog wel iets te forceren, maar liep in de 82e minuut na een counter tegen de knock-out aan. Het was Niek Akkermans die voor de 1-3 zorgde. In de laatste minuut werd het zelfs nog 1-4 door wederom Niek Akkermans, die zijn derde treffer van de wedstrijd maakte. Raamsdonk had gestreden voor wat het waard was, maar dat was niet voldoende om een kwalitatief sterker DIA te verslaan. Met nog twee wedstrijden voor de boeg staat Raamsdonk nog steeds één puntje boven de degradatiestreep, maar het wordt wel nijpen. Komende zondag gaat Raamsdonk op bezoek bij Dussense Boys, deze wedstrijd begint om 14.30 uur.