Raamsdonk pakt ook in Dordrecht drie punten

SC Emma 1 (zon)

Mannen, 1, 4e klasse C

22 april 2018 14:30

Op een zonovergoten en warm sportpark Reeweg, onder de rook van “de Krommedijk” van FC Dordrecht, moest Raamsdonk aantreden tegen SC Emma. Weer een belangrijke wedstrijd voor de blauw-witten want Emma stond twee punten boven Raamsdonk, dus bij winst zou Raamsdonk over Emma heen gaan op de ranglijst en ook nog eens een wedstrijd tegoed hebben. Voor beide teams waren de belangen dus groot in de strijd tegen nacompetitie.

Het leek erop dat Emma dit beter tussen de oren had in het begin van de wedstrijd. Emma kwam fel uit de kleedkamer en de eerste 10 minuten was het voor Raamsdonk echt zoeken. Na 10 minuten was er een gelukje voor Raamsdonk. Een mooie snelle aanval van Emma over de linkerkant met een harde uithaal. Gelukkig voor Raamsdonk belandde de bal keihard op de paal.

Na de eerste speldenprikken van Emma leek Raamsdonk wat beter in de wedstrijd te komen. En wat Raamsdonk vooral goed deed, was de counter opzoeken. Emma laten voetballen tot een meter of 40-50 van het eigen doel en daarna snel eruit komen. Na een klein kwartier was het dan ook raak voor Raamsdonk.

Daan gaf een geweldige pass van achteruit perfect op maat voor Luuk die de bal na een goede controle kon voorzetten op Marvin die  vervolgens simpel kon inkoppen: 0-1.

En dit was het teken voor Raamsdonk om door te gaan. Een paar minuten later de volgende mogelijkheid. Een goede vrije trap van Raamsdonk waar te weinig mee werd gedaan.

Ook Emma kreeg nog een grote kans, een vrije trap 5 meter buiten het strafschopgebied werd maar net over geschoten. Daarmee waren de kansen wel op. Het warme weer zorgde ervoor dat er halverwege ook een drinkpauze werd ingelast waarbij de trainers het nog eens goed weg konden zetten. Het was spannend de eerste helft maar van echt goed voetbal was nog geen sprake. Toch werd er nog een keer gescoord net voor de rust. Een mooie counter van Raamsdonk waarbij de bal bij Luuk kwam en welke hij netjes afrondde, echter hij stond net buitenspel. Raamsdonk kon dus wel met een 0-1 ruststand op het scorebord naar de thee.

Ongewijzigd begonnen beide elftallen aan de 2e helft en na deze rust moest Raamsdonk weer even op gang komen, terwijl Emma meteen er vol op ging. Raamsdonk werd vastgezet, wist even niet wat daar mee te doen en werd terug gedrongen op eigen helft. Het was wel een zondagschot waar Emma mee op gelijke hoogte kwam. Van een meter of 30 kwam er een schot dwars door het midden waar iedereen van Raamsdonk naar keek en zag hoe de bal in het net belandde: 1-1. Een domper voor Raamsdonk want dit was natuurlijk te snel na de rust.

Raamsdonk ging echter niet bij de pakken neer zitten en vanaf de aftrap werd meteen de aanval gekozen. Emma moest dit stoppen middels een overtreding waarna er een vrije trap volgde voor Raamsdonk. Justin ging achter de bal staan en legde de bal op het hoofd van Marvin die hem listig over de keeper in het net kopte en zo was er, binnen 1 minuut weer de voorsprong voor Raamsdonk.

Twee minuten later had de voorsprong uitgebreid kunnen worden, na een rush van Aaron over rechts werd de bal goed voorgezet maar Marvin kon hem niet langs de keeper krijgen.

Raamsdonk had het in de 2e helft goed staan achterin en Emma kon het antwoord niet vinden om door de defensie te breken. Het enige wat Emma ging doen was zichzelf uit de wedstrijd spelen door steeds meer commentaar op de leiding te geven en op een gegeven moment was de scheidsrechter er niet meer van gediend en ging hij gele kaarten geven voor dat commentaar. Dit leidde weer tot Irritatie bij Emma en werd het een beetje van kwaad tot erger. Gelukkig ging Raamsdonk hier niet in mee en bleef het rustig haar spelletje spelen. Achterin alles goed dicht houden en proberen er af en toe met een goede counter nog uit te komen. Een kwartier voor tijd was er nog een grote kans om de voorsprong uit te bereiden. Een goede kopkans van Daan werd echter door een verdediger van Emma van de lijn gehaald.

Raamsdonk hield stand en wederom gingen de 3 punten mee naar Raamsdonk. Nog belangrijker, Raamsdonk is weer een plaatsje gestegen op de ranglijst en door de goede serie van de afgelopen weken komt Raamsdonk steeds verder van de nacompetitie-plaatsen te staan. Aanstaande zondag speelt Raamsdonk de belangrijke derby tegen RFC. Deze wedstrijd wordt in Raamsdonksveer gespeeld en begint om 14.30 uur.