Raamsdonk zet zegereeks tegen VCW voort

VCW 1 (zon)

Luke de Bont (afstandschot)
Toin van Oers
Wessel Verschuren (schot)
Tim van Dongen
Toin van Oers
Luuk Nieuwesteeg (intikker)
Stef Simons

Mannen, 1, 4e klasse C

15 april 2018 14:30

Bij een 2-0 stand in het voordeel van Raamsdonk leek er bij rust tegen VCW geen vuiltje aan de lucht te zijn. Direct na rust kwam VCW echter terug in de wedstrijd na een ongelukkig eigen doelpunt, waardoor het toch weer spannend werd. VCW kwam zelfs nog op gelijke hoogte, maar na de veldverwijdering van een VCW-speler drukte Raamsdonk door en pakte alsnog drie belangrijke punten, 3-2.

Raamsdonk - VCW

Na de 2-0 overwinning een week eerder tegen Terheijden keken de spelers van Raamsdonk met vertrouwen uit naar de ontmoeting met VCW. Om de aansluiting met de middenmoot te kunnen behouden, was het zaak dat de drie punten op Den Uilendonck zouden  blijven. VCW had midweeks de laatste strohalm gepakt door met liefst 5-0 te winnen van OMC en had in de heenwedstrijd al laten zien dat het, ondanks de lage stand op de ranglijst, een taaie tegenstander is. (Raamsdonk wist op 28 januari jl. in Wagenberg nipt met 2-1 te winnen) Het eerste gevaar kwam van Raamsdonk. Marvin Blom controleerde de bal goed en met een knappe volley schoot hij op doel, echter de doelman wist zijn inzet te pareren. Uit de tegenstoot kreeg VCW een betere mogelijkheid, maar gelukkig ging de vrije kopkans op een paar meter van het doel over. In het vervolg leek VCW sterker te zijn. Raamsdonk liet teveel ruimte aan de tegenstander, waardoor men steeds te laat kwam. Tegen de verhouding in kwam Raamsdonk in de 30e minuut echter wel op voorsprong. Een pass van Sam van Groezen viel voor de voeten van Luke de Bont, die niet aarzelde en met een strak schot van zo’n twintig meter de keeper kansloos liet, 1-0. Deze voorsprong bracht rust in de ploeg en nu waren de rollen omgedraaid. Raamsdonk ging beter spelen en was meer en meer op de helft van de tegenstander te zien. In de 40e minuut kreeg Luuk Nieuwesteeg een prachtkans op aangeven van Luke de Bont. Op zijn schuiver richting de vrije hoek was niets aan te merken, maar onderweg werd de bal ten koste van een corner licht getoucheerd. Drie minuten later was het echter toch raak. Daar waar iedereen bij een vrije trap een hoge voorzet verwachtte, gaf Justin van Strien een slim passje over de grond op de volledig vrijstaande Daan v.d. Pluijm die de keeper vervolgens het nakijken gaf, 2-0. Met deze stand zochten beide teams de kleedkamer op.

Direct na rust kwam VCW terug in de wedstrijd. Cas Hendriks probeerde een voorzet vanaf rechts te blokken, maar gleed de bal op schlemielige wijze in eigen doel, 2-1. Dit snelle tegendoelpunt zorgde er voor dat de wedstrijd, die bij rust eigenlijk al gespeeld leek te zijn, toch weer helemaal open lag. VCW kreeg weer hoop en schakelde een tandje bij. Raamsdonk anticipeerde hierop onvoldoende, al kreeg Marvin Blom in de 56e minuut nog een mooie gelegenheid om de score uit te breiden, maar ook nu lag de doelman in de weg. Raamsdonk verzuimde hierna te blijven voetballen en kreeg in de 63e minuut de rekening hiervoor gepresenteerd. Het was Wessel Verschuren die de stand namens de bezoekers op gelijke hoogte bracht, 2-2. Raamsdonk was weer terug bij af en moest er voor waken dat VCW niet nog meer schade zou toedienen. Gelukkig herpakte Raamsdonk zich op tijd en met nog zo’n kwartier te spelen kwam men in overtal te staan. VCW-speler Toin van Oers kreeg zijn tweede gele prent van de middag en mocht dus voortijdig onder de douche. Vrijwel direct maakte Raamsdonk gebruik van deze gelegenheid. Eerst werd een vrije trap van Justin van Strien nog van de lijn gehaald, maar twee minuten later lag de bal wél in het net. Vanaf rechts werd een knappe aanval opgezet en via drie schijven werd Luuk Nieuwesteeg vrij voor doel gezet. Van dichtbij schoot hij vervolgens de bevrijdende 3-2 binnen. De score had hierna zelfs nog opgevoerd kunnen worden, spits Marvin Blom speelde zich tot tweemaal toe knap vrij, maar had deze middag pech in de afronding. De zege kwam niet meer in gevaar en gezien het spelbeeld was de overwinning uiteindelijk wel terecht. Uit de laatste vier wedstrijden wist Raamsdonk tien punten te vergaren en is nu de ploegen in de middenmoot op een paar punten genaderd. Hopelijk kan deze positieve flow worden voortgezet, te beginnen a.s. zondag als Raamsdonk op bezoek gaat bij SC Emma, aanvang 14.30 uur.