Belangrijke driepunter voor Raamsdonk

Ronald L' Abée

Mannen, 1, 4e klasse C

8 april 2018 14:30

De stijgende lijn van de laatste weken kon tegen Terheijden worden doorgetrokken. Al na twee minuten spelen kwam Raamsdonk op voorsprong, doelman Ralph Blankers hield Raamsdonk vervolgens op de been door het stoppen van een penalty waarna Raamsdonk verzuimde de score voor rust op te voeren. Na rust probeerde Terheijden het duel te doen kantelen middels een stevigere aanpak. Behoudens vijf gele kaarten leverde dit verder niets op. Raamsdonk wist in de 63e minuut de marge te vergroten na een benutte kopbal van Lars van Strien. Nadat Terheijden met tien man kwam te staan, was de wedstrijd wel gespeeld en kon Raamsdonk drie belangrijke punten bijschrijven.

Terheijden - Raamsdonk

De eerste echte zonnestralen van dit jaar zorgden voor een aangenaam verblijf op sportpark Ruitersvaart in Terheijden. Om half drie stonden de spelers van beide teams keurig opgesteld om het veld te betreden, echter het wachten was nog op scheidsrechter Lopes. Navraag leerde dat de techniek hem in de steek had gelaten, waardoor de pascontrole van de spelers niet kon worden uitgevoerd. Na zo’n tien minuten was het mankement verholpen en kon de wedstrijd alsnog beginnen. Raamsdonk liet meteen van zich horen. Na één minuut spelen kreeg men al een vrije trap op de punt van de zestien. Justin van Strien zette zich achter de bal en met een fraaie krul dwong hij de keeper tot een knappe redding. Net onder lat wist hij de bal ten koste van een corner uit het doel te boksen. Deze corner werd ook door Justin genomen en zijn inzet bij de eerste paal leek geen doelrijpe kans op te leveren. Echter, door een polletje kreeg de bal een vreemde wending en via het been van een speler van Terheijden verdween de bal in het doel, 0-1. Dit was voor Raamsdonk natuurlijk een geweldige opsteker zo vroeg in de wedstrijd. De spelers wisten elkaar vervolgens goed te vinden en dat leverde in de 16e minuut  wéér een gevaarlijk moment op voor het doel van Terheijden. Het was wederom Justin van Strien die uit een vrije trap dichtbij een treffer was, echter ook nu wist de doelman zijn inzet te keren. Terheijden probeerde het vooral met schoten van afstand, maar deze misten allen de juiste richting. Toch kreeg men in de 30e minuut dé ideale kans om de stand gelijk te trekken. Thijn de Bont kreeg een opspringende bal ongelukkig tegen zijn hand en omdat dit binnen de zestien was, kende de leidsman een penalty aan Terheijden toe. Jaimy de Koning liet doelman Ralph Blankers vanaf elf meter kansloos, echter enkele spelers waren te vroeg ingelopen, waardoor de penalty moest worden overgenomen. De nr. 11 van Terheijden koos opnieuw voor dezelfde hoek en daar had Ralph kennelijk op gerekend. Met een prima save ranselde hij de bal uit het doel. In het laatste deel van de eerste helft had Raamsdonk controle over de wedstrijd en met iets meer nauwkeurigheid had er bij rust zeker een hogere score op het bord gestaan. In de 40e minuut ontsnapte Marvin Blom aan zijn directe bewaker en zijn voorzet op Luuk Nieuwesteeg was op maat. Helaas was zijn inzet niet zuiver genoeg om de keeper te verschalken. Een paar minuten later was Justin van Strien gevaarlijk met een schot van afstand. Echter, in een woud van benen smoorde de bal voor de doellijn. Met een minimale voorsprong werd de kleedkamer opgezocht.

Na rust probeerde Terheijden iets te forceren, maar dit ging gepaard met veel stevige overtredingen en dat kwam de wedstrijd zeker niet ten goede. Raamsdonk probeerde rustig haar eigen wedstrijd te spelen en loerde op de bevrijdende tweede treffer. Deze kwam er in de 63e minuut. Na weer een overtreding werd aan Raamsdonk een vrije trap toegekend. Justin van Strien, hij zorgde met zijn vrije trappen al eerder voor gevaar, legde de bal met gevoel op het hoofd van Lars van Strien, die het leer vervolgens knap in de kruising kopte, 0-2. Een paar minuten later was het bijna weer raak. Luuk Nieuwesteeg kapte twee spelers uit en gaf de bal voor op de vrijstaande Luke de Bont. Het scheelde een paar centimeter, maar toch ging de bal langs de verkeerde kant van de paal. Terheijden kon er niet veel meer tegenover stellen, al moest keeper Ralph Blankers in de 70e minuut corrigerend optreden bij een diepe bal. Een kwartier voor tijd liep Terheijden averij op. Invaller Ronald L’ Abée had, met al een gele kaart op zak, commentaar op de leiding en dat werd niet getolereerd. Een tweede gele kaart volgde en Terheijden moest met tien man verder. De zege kwam nimmer in gevaar en met drie belangrijke punten op zak keerde Raamsdonk huiswaarts. Komende zondag volgt een cruciale wedstrijd, dan speelt Raamsdonk namelijk thuis tegen hekkensluiter VCW, aanvang 14.30 uur.