Raamsdonk snoept koploper puntje af

SC Hoge Vucht 1 (zon)

Nouredine El Kaddouri
Ibrahim Ikililou (schot)
Aaron van de Korput (vrije trap)

Mannen, 1, 4e klasse C

1 april 2018 14:30

In de wedstrijd tegen SC Hoge Vucht deed Raamsdonk niet onder voor de koploper. In een gelijkopgaand duel kregen beide teams voor rust enkele kansjes, maar gescoord werd er niet. Ook na rust was het duel lange tijd in evenwicht en hing een gelijkspel in de lucht. Toch wist Hoge Vucht tien minuten voor het einde de score te openen. Raamsdonk kwam echter sterk terug en middels een benutte vrije trap van Aäron v.d. Korput werd het alsnog 1-1.

SC Hoge Vucht - Raamsdonk

Het was een vreemde gewaarwording, immers nog niet eerder stond er in het amateurvoetbal een wedstrijd op Eerste Paasdag gepland. Tot aan dit seizoen werd het Paasweekend voornamelijk gebruikt om wedstrijden in te halen, dan werd er indien nodig op zaterdag en Tweede Paasdag gespeeld. Nu had de KNVB, blijkbaar na overleg en op voorspraak van enkele verenigingen, een volledig programma op Eerste Paasdag ingeroosterd en dat geeft ook weer aan dat bepaalde principes tegenwoordig wel erg makkelijk overboord worden gegooid. Raamsdonk speelde een week eerder een prima wedstrijd tegen Boeimeer en won toen verdiend met 3-1. Met vertrouwen werd uitgekeken naar het duel tegen Hoge Vucht, al was dit natuurlijk wel een tegenstander van een ander kaliber. Het Bredase team heeft inmiddels al een periodetitel op zak en strijdt nog steeds om het kampioenschap. Tegenwoordig deelt Hoge Vucht het hoofdveld met de naastgelegen rugbyclub, waarbij je het gevoel krijgt dat de wedstrijd op een bijveld wordt afgewerkt. Zo staan er verplaatsbare doelen en lopen er gele lijnen voor het rugbyspel door het veld. Toch liet Raamsdonk zich hierdoor niet beïnvloeden en vanaf het beginsignaal speelde men erg gedisciplineerd en knokte voor elke meter. Het gevaar bij Hoge Vucht zit vooral in de voorhoede en daar had Raamsdonk zich goed op ingesteld. Natuurlijk kwamen er kansjes, maar ook Raamsdonk liet zich niet onbetuigd. In de 11e minuut was Hoge Vucht dichtbij een treffer, maar de kopbal op enkele meters van het doel, ging gelukkig over. Vijf minuten later kon Luuk Nieuwesteeg de bal niet voldoende onder controle krijgen, anders had hij vrij voor doel gestaan. Zo hield Raamsdonk Hoge Vucht aardig onder controle en blijkbaar wekte dit met name bij de linksback van de thuisclub de nodige frustratie op, gezien zijn reactie naar spelers én publiek in de 27e minuut. Hij had geluk dat de leidsman het slechts bij een vermaning liet, de ingrediënten om tot een veldverwijdering te beslissen, waren namelijk overduidelijk aanwezig. Raamsdonk liet zich niet van de wijs brengen en kreeg in de laatste tien minuten voor rust twee fraaie mogelijkheden. Justin van Strien zag zijn kopbal op het dak van het doel belanden en even later had hij de bal voor het inschieten na een goede onderschepping van Marvin Blom. Helaas was zijn inzet te zacht om de keeper te verontrusten. Op slag van rust kwam Raamsdonk goed weg, nadat een ziedend schot via de binnenkant van de paal terug het veld in kwam. Met een brilstand werd de kleedkamer opgezocht.

Na rust schakelde Hoge Vucht een tandje bij en drukte Raamsdonk terug in de verdediging. Dit leverde vooralsnog geen gevaar op, Raamsdonk kreeg uit de omschakeling zelfs nog de beste kans. Marvin Blom nam de bal uit de draai op zijn pantoffel, maar de Bredase doelman kon er nog zijn hand achter zetten. Drie minuten later kreeg Marvin weer een goede mogelijkheid, maar ook nu had de doelman een antwoord op zijn schot. Bij Hoge Vucht liet het spel inmiddels te wensen over, veel aanvallen strandden al voor de zestienmeterlijn en men wist de vrije man niet of nauwelijks te vinden. Alleen een afstandsschot in de 65e minuut ging rakelings naast het doel. Raamsdonk hield tot een kwartier voor tijd grip op de wedstrijd, maar op een gegeven moment stonden de linies toch te ver uit elkaar, waardoor het allemaal erg moeilijk te belopen werd. Hoge Vucht profiteerde daarvan in de 82e minuut. Na een steekpass wist Ibrahim Ikililou de score te openen, 1-0. Raamsdonk was nu aan zet en binnen drie minuten was de schade al weer gerepareerd. Op zo’n twintig meter van het doel mocht Aäron v.d. Korput aanleggen voor een vrije trap. Met de hulp van een mistastende doelman verdween de bal in het doel en stond het al snel 1-1. Hierna kreeg Raamsdonk zelfs nog een paar goede mogelijkheden om de winst naar zich toe te trekken, echter de spelers hadden de hele wedstrijd al zoveel moeten geven waardoor de echte scherpte weg was. Het duel eindigde in een remise en gezien het spelbeeld was dit een volledig terechte uitslag. Hoge Vucht had in deze wedstrijd geen moment de status van koploper kunnen waarmaken en Raamsdonk had naar haar mogelijkheden gespeeld én een prima prestatie geleverd. Komende zondag staat er weer een uitduel op het programma, men gaat dan op bezoek bij Terheijden, aanvang 14.30 uur.