Feller Raamsdonk troeft Boeimeer af

Giliano Lenz

Mannen, 1, 4e klasse C

25 maart 2018 14:30

Een fel spelend Raamsdonk legde de basis voor de overwinning al in het eerste kwartier van dit duel. Boeimeer kwam voor rust nog wel terug in de wedstrijd middels een benutte vrije trap, maar na rust drukte Raamsdonk door. Men kreeg alle gelegenheid om de score flink op te voeren, maar het bleef bij slechts één treffer. Door de 3-1 overwinning heeft Raamsdonk weer zicht op de middenmoot.

Raamsdonk - Boeimeer

Voor Raamsdonk was dit een hele belangrijke wedstrijd, immers bij winst zou Boeimeer in het vizier blijven. Bij verlies zou het gat met de concurrent wel erg groot, bijna onoverbrugbaar, worden. Dat de spelers hiervan doordrongen waren, bleek al snel. Boeimeer kreeg niet de kans om de bal te spelen, zo fel zaten de spelers van Raamsdonk er op. Dan helpt het natuurlijk ook dat er heel snel een treffer kan worden genoteerd. In de 2e minuut schermde Marvin Blom de bal goed af en gaf daarmee Lars van Strien de mogelijkheid om een afgemeten voorzet te geven op Luuk Nieuwesteeg, die vervolgens de bal simpel in het lege doel kon tikken, 1-0. Raamsdonk voelde dat er iets te halen viel en na elf minuten spelen kon ook de 2-0 op het scorebord worden gezet. Marvin Blom was het eindstation van een mooie combinatie tussen Aäron v.d. Korput en Luuk Nieuwesteeg. Na een kwartier kwam Boeimeer een beetje onder de druk uit en kreeg prompt de eerste grote mogelijkheid. Een verre bal viel pardoes achter de Raamsdonk-verdediging voor de voeten van een speler van Boeimeer, maar doelman Ralph Blankers wist met een reflex een tegentreffer te voorkomen. In de tegenaanval kreeg Raamsdonk dé kans om het duel vroegtijdig te beslissen, maar nu had de keeper van Boeimeer wel een antwoord op de schuiver van Marvin Blom. Raamsdonk was duidelijk de bovenliggende partij, maar liep in de 25e minuut tegen een schlemielige aansluitingstreffer aan. Een vrije trap van Dion Meyvis op zo’n twintig meter verdween via de muur in het doel, 2-1. Raamsdonk leek even aangeslagen te zijn en Boeimeer werd dreigender, zonder echter tot uitgespeelde kansen te komen.

Het was de verwachting dat Boeimeer na rust zou komen, echter Raamsdonk trok het spel direct weer naar zich toe en zocht veelvuldig de aanval. Na drie minuten spelen was Lars van Strien dichtbij een derde treffer na een knappe voorzet van Luuk Nieuwesteeg, maar helaas kon hij niet de juiste richting aan de bal meegeven. Twee minuten later kreeg Luke de Bont een grote kans nadat scheidsrechter Huijskens op juiste wijze de voordeelregel had toegepast, echter de Bredase doelman wist zijn inzet met moeite te keren. Hierna volgde een fase dat Raamsdonk heer en meester was en ook meer had moeten doen met de ruimte die men kreeg. De kansen volgden elkaar in een rap tempo op. Zowel vanaf links als rechts werd het doel van de bezoekers onder vuur genomen, maar de bal wilde er maar niet in. Justin van Strien was er nog het dichtst bij, maar hij zag zijn inzet via de onderkant van de lat uit het doel komen. Omdat Raamsdonk verzuimde de score op te voeren, bleef Boeimeer in de wedstrijd. Toch gaf men niet de indruk het tij nog te kunnen doen keren, maar met topscoorder Rik Gielen in de gelederen is het altijd oppassen. In de 60e minuut viel voor Raamsdonk de bevrijdende derde treffer. Een scherp genomen corner van Justin van Strien werd door Daan v.d. Pluijm in de verre hoek binnen gekopt en met een 3-1 voorsprong leek de wedstrijd nu toch wél te zijn gespeeld. Boeimeer leek zich ook te realiseren dat een nederlaag niet meer te voorkomen was en min of meer plichtmatig werd de wedstrijd uitgespeeld. Raamsdonk pakte drie belangrijke punten en neemt nu iets meer afstand van de onderste plaats. Op Eerste Paasdag gaat Raamsdonk in Breda op bezoek bij koploper SC Hoge Vucht, aanvang 14.30 uur.