Right’Oh te sterk voor Raamsdonk

FC Right-Oh 1 (zon)

Marco Schroevers
Mitchell de Rooij (schot)
Tom Schweig
Arie Eikelenboom (intikker)
Mitchell de Rooij (penalty)

Mannen, 1, 4e klasse C

18 maart 2018 14:30

Raamsdonk had het in Geertruidenberg moeilijk tegen een sterker Right’Oh, maar leek de rust ongeschonden te kunnen halen. Dat gebeurde helaas niet, een paar minuten voor rust kwam de thuisploeg namelijk op voorsprong. Na rust leek het duel al heel snel te zijn beslist. Bij de 3-0 in de 60e minuut was de wedstrijd gespeeld, al kwam Raamsdonk daarna wél aan voetballen toe en wist Aäron v.d. Korput nog voor de eretreffer te zorgen, 3-1.

Right’Oh – Raamsdonk

Het was afzien op sportpark Het Bolwerk in Den Berg. Een snijdende wind zorgde er voor dat de gevoelstemperatuur ver onder het vriespunt lag. Het veld was prima bespeelbaar, maar voor de trouwe supporter was het toch een hele opgave om naar deze derby te komen kijken en dat was ook te zien aan de geringe publieke belangstelling. Raamsdonk zit momenteel in een moeilijke fase. Door het uitblijven van de broodnodige punten is het vertrouwen broos en dat vertaalt zich weer naar het spel op het veld. Daar komt nog bij dat trainer Ricardo Aguado door absenties wegens blessures en ziekte noodgedwongen enkele mutaties moest doorvoeren. Met de wind in de rug ging Right’Oh fel van start en binnen de minuut kreeg men al een dot van een kans, maar gelukkig werd de bal voorlangs geschoten. De storm van de gastheren hield zo’n tien minuten aan, waarna Raamsdonk zich enigszins aan de druk kon onttrekken. Jordi v.d. Kruijssen ging in de 12e minuut goed door op een korte terugspeelbal op de doelman en met een beetje mazzel had hier ook een doelpunt uit voort kunnen komen. Hierna kreeg Raamsdonk tot twee keer toe een mogelijkheid uit een vrije trap op de rand van de zestien, maar helaas kon hier niet uit worden gescoord. Right’Oh was wel dreigender, al verzandde ook bij de thuisploeg veel aanvallen omdat er onvoldoende rekening gehouden werd met de harde wind. Raamsdonk leek op weg naar een 0-0 ruststand, maar in de slotfase kwam Right’Oh alsnog op voorsprong. Het was Mitchell de Rooij die de 1-0 op het scorebord zette.

Raamsdonk kwam in de tweede helft met de beste bedoelingen uit de kleedkamer, maar een foutje in de verdediging werd binnen de minuut afgestraft door routinier Arie Eikelenboom, 2-0. Op een slechter moment had deze treffer niet kunnen vallen. De kopjes van de spelers gingen hangen en Raamsdonk liep vooral tegen zichzelf te voetballen. Right’Oh drukte door en kwam in de 60e minuut zelfs op 3-0 na een benutte penalty van Mitchell de Rooij. Even leek het erop dat Raamsdonk naar een ruime nederlaag gespeeld zou gaan worden, echter men ging alsnog de strijd aan en er kwamen ook een paar kansen voor Sam van Groezen en Luke de Bont. In de 81e  minuut werd het 3-1 via Aäron v.d. Korput die uit een corner de bal vanuit een moeilijke hoek binnen schoot. Er gloorde weer hoop voor Raamsdonk en even later claimde men een penalty nadat Marvin Blom werd vastgehouden. Scheidsrechter Francisca, die een prima wedstrijd floot, had de overtreding echter buiten de zestien geconstateerd en gaf een directe vrije trap, die helaas niets opleverde. Het bleef bij 3-1. Komende zondag speelt Raamsdonk thuis tegen Boeimeer en hopelijk kan dan de negatieve spiraal eindelijk worden doorbroken.