Raamsdonk verliest van degelijk Irene’58

Irene'58 1 (zon)

Sander van Mook (penalty)
Pieter de Kroon (schot)

Mannen, 1, 4e klasse C

11 maart 2018 14:30

Raamsdonk speelde thuis tegen Irene’58 een aardige eerste helft, maar één foutje werd onmiddellijk afgestraft waardoor Raamsdonk bij rust tegen een 1-0 achterstand aankeek. Na rust was Raamsdonk niet bij machte het tij te doen keren. Irene’58 wist het net nog wel een keer te vinden en ging met een 2-0 overwinning op zak naar huis.

Raamsdonk - Irene’58

Voorafgaand aan deze wedstrijd werd een minuut stilte in acht genomen vanwege het overlijden van clubman Rinus Vermeer en bij opkomst droegen de spelers van Raamsdonk een rouwband als eerbetoon. Door de winterse weersomstandigheden hadden beide teams na de winterstop nog maar weinig gespeeld en dat was in de beginfase duidelijk te zien. Het gebrek aan ritme vertaalde zich in de eerste tien minuten in veel slordige passes en simpel balverlies. Raamsdonk pakte als eerste de draad op en kreeg al snel een goede mogelijkheid via Marvin Blom na voorbereidend werk van Luke de Bont, maar helaas zag hij zijn inzet voorlangs gaan. Ook Daan v.d. Pluijm zat er bij een corner dichtbij, maar hij kon zijn schoen niet goed genoeg achter de bal krijgen. Irene’58, dat tot op heden een prima seizoen draait, had nog niet veel laten zien. De kracht van dit team is echter dat men vanuit een goede organisatie geduldig wacht op een foutje van de tegenstander en dan toeslaat. Helaas gebeurde dat in deze wedstrijd ook. In plaats van te kiezen voor een lange bal, zocht Raamsdonk in de 32e minuut van achteruit naar een voetballende oplossing. Op zich niets mis mee wanneer het kan én zorgvuldig gedaan wordt. Dat dit nu niet de beste oplossing was, bleek snel. De bal werd onderschept en de aanvaller van Irene’58 kon alleen middels een overtreding worden gestuit. Dat het een overtreding was, daar was geen twijfel over. Wél over het feit of de overtreding buiten of binnen de zestien werd ingezet. Scheidsrechter Timmers, die op grote afstand van de situatie stond, kende echter geen twijfel en gaf een penalty aan de bezoekers. Het was Sander van Mook die zijn team vanaf de stip op voorsprong schoot, 0-1.

Na rust had Raamsdonk veel meer moeite om het spel naar zich toe te trekken. Irene’58 had steeds genoeg spelers achter de bal en speelde vanuit een solide organisatie, waardoor Raamsdonk het erg lastig had. Daar kwam nog bij dat de bezoekers al na zeven minuten de bevrijdende tweede treffer konden vieren en ook nu zat er een luchtje aan. Na een voorzet vlagde assistent-scheidsrechter Bart Blankers voor een achterbal, maar scheidsrechter Timmers had dit signaal niet opgemerkt en uit de aanval die volgde tikte Pieter de Kroon de 0-2 binnen. Na protesten ging de leidsman voor de vorm nog wel naar zijn assistent, maar hij bleef bij zijn standpunt en keurde de treffer goed. Voor Raamsdonk leek het een kansloze missie te worden, maar met opportunistisch spel probeerde men er nog iets van te maken. In de 58e minuut had de aansluitingstreffer ook zomaar kunnen vallen. Door toedoen van een eigen speler werd de Irene’58-doelman bijna verrast. Veel gevaarlijker werd het echter niet en Irene’58 kreeg zelfs nog twee grote kansen, maar steeds was keeper Ralph Blankers de baas over de bal. Het bleef bij 0-2. Met nog twaalf wedstrijden te gaan, wordt het toch tijd dat Raamsdonk weer eens wat punten gaat sprokkelen, anders wordt het gat met de veilige middenmoot té groot. Komende week kan Raamsdonk zich gaan opmaken voor de derby tegen Right’Oh. Deze wedstrijd wordt a.s. zondag in Den Berg gespeeld, aanvang 14.30 uur.