Raamsdonk laat dure punten liggen

OMC 1 (zon)

Amin Elmard
Luiferdi Marchena
Michael Bosua
Eelco Jansen
Mohammed Elmard
Mohammed Elmard

Mannen, 1, 4e klasse C

6 mei 2018 14:30

In de strijd om lijfsbehoud liet Raamsdonk dure punten liggen, men kwam tegen hekkensluiter OMC namelijk niet verder dan een bloedeloos gelijkspel, 0-0. Voor rust had OMC het betere van het spel en in deze fase hield keeper Ralph Blankers Raamsdonk op de been door een penalty te keren. Na rust was Raamsdonk de bovenliggende partij en kreeg ook een paar kansen, maar men wist helaas niet tot score te komen.

Raamsdonk - OMC

Tegen hekkensluiter OMC, dat komend seizoen verder gaat onder de vlag van FC Dordrecht, was de opdracht duidelijk. De drie punten moesten op Den Uilendonck blijven om de kans op klassenbehoud te vergroten. Wellicht zorgde dit onbedoeld voor te veel spanning op de benen van de Raamsdonk-spelers en dat vertaalde zich in een onrustige start van de wedstrijd met veel onnodig balverlies. OMC daarentegen speelde ondanks de status van rode lantaarndrager frank en vrij en men liet dit vanaf het beginsignaal van scheidsrechter Peters dan ook zien. De pijlsnelle nummer 7 werd regelmatig gelanceerd en daar hadden de verdedigers van Raamsdonk de handen vol aan. Na zes minuten volgde al een eerste waarschuwing met een schot op de buitenkant van de paal. Raamsdonk kreeg in de 12e minuut een mogelijkheid via Marvin Blom, echter zijn inzet was een prooi voor de doelman. Niet veel later had Raamsdonk zomaar op voorsprong kunnen staan na de inzet van Luuk Nieuwesteeg, maar ook nu wist de doelman op miraculeuze wijze redding te brengen. Twee minuten later was OMC bijna trefzeker, gelukkig ging de inzet via de lat over. Het was erg warm en de scheidsrechter anticipeerde hier goed op door enkele drinkpauzes in te gelasten. Na 28 minuten spelen kreeg OMC dé kans om op voorsprong te komen. Een OMC-speler werd binnen de zestien gevloerd en de bal ging op de stip. Keeper Ralph Blankers koos echter de goede hoek en wist de inzet van Frank Barendregt te pakken. In het laatste deel van de eerste helft werd Raamsdonk dreigender, zonder echter tot goede kansen te komen.

Na rust moest Raamsdonk, gezien de tussenstand bij de concurrenten, komen. Het tempo werd iets opgevoerd en de druk op het doel van OMC nam toe. In de 58e minuut kreeg Luke de Bont een grote kans. Hij kwam voor zijn directe tegenstander en kreeg vrije doorgang naar het doel. Luke besloot tot een schot en zag de bal helaas over het doel gaan. In de 78e minuut kreeg Raamsdonk weer een goede mogelijkheid. Jordi v.d. Korput mocht op de rand van de zestien aanleggen voor een vrije trap, maar zag zijn inzet van de lijn worden gehaald. Bij deze actie maakte de OMC-doelman een wegwerpgebaar en dat werd bestraft met een indirecte vrije trap op twee meter van het doel. Jordi v.d. Korput probeerde het wel met een hard schot, maar dat kwam niet door de muur van elf OMC-spelers. Met opportunistisch spel probeerde Raamsdonk nog iets te forceren en kwam ook een aantal keren in de buurt van het doel, maar dat leverde geen doelpunt op. In de slotfase kwam OMC met tien man te staan, nadat Mohammed Elmard met één actie twee gele kaarten kreeg voorgeschoteld. (één voor de overtreding en één voor reactie hierop) Direct hierna kreeg Raamsdonk nog een mooie kans na een achterwaartse kopbal van Marvin Blom, waarbij de inkomende Lars van Strien en Luuk Nieuwesteeg een teenlengte te kort kwamen om de bal over de lijn te drukken. Het lukte Raamsdonk niet om het bevrijdende doelpunt te scoren. Het bleef bij 0-0 en gezien het wedstrijdbeeld verdiende deze partij ook geen winnaar. Door dit resultaat en de uitslagen bij de concurrentie moet Raamsdonk aanstaande donderdag, Hemelvaartsdag, tegen Dussense Boys aan de bak om niet verder in de problemen te komen. Deze wedstrijd wordt op Den Uilendonck gespeeld en begint om 14.30 uur.