Raamsdonk en WDS’19 delen de punten

Eljay Hoed (schot)

Mannen, 1, 4e klasse C

4 februari 2018 14:30

Net als in de openingswedstrijd van dit seizoen deelden Raamsdonk en WDS’19 de punten. Raamsdonk kwam op slag van rust op voorsprong na een mooie actie van Jordi v.d. Korput. In de tweede helft was WDS’19 de bovenliggende partij en men wist tien minuten voor tijd de verdiende gelijkmaker te forceren. Beide teams kregen hierna nog mogelijkheden op de winst, gescoord werd er echter niet meer. Eindstand 1-1.

Raamsdonk –WDS’19

Na de welkome winst op VCW een week eerder stond Raamsdonk voor de belangrijke ontmoeting met WDS’19, dat voorafgaande aan deze wedstrijd één plek hoger op de ranglijst stond. Het verschil was twee punten, met de aantekening dat WDS’19 een wedstrijd meer heeft gespeeld. Een snijdende kou zorgde voor verkleumde gezichten bij de toeschouwers, die toch de moeite hadden genomen om naar sportpark Den Uilendonck te komen. Meteen vanaf de aftrap zorgde Justin van Strien met een strak schot voor het eerste gevaar, maar hierna ontpopte WDS’19 zich met name in het eerste kwartier als de iets makkelijker voetballende ploeg. Toch leverde dit minieme overwicht van de Bredanaars geen kansen op. Na zestien minuten spelen ontsnapte Marvin Blom aan zijn directe tegenstander en leek op de rand van de zestien onreglementair te worden gestuit. Scheidsrechter Vermeulen, die overigens een prima wedstrijd floot, zag er evenwel niets in en liet doorspelen. Vijf minuten later leek WDS’19 op voorsprong te komen, maar doelman Ralph Blankers wist met een geweldige redding een vlammend schot onschadelijk te maken. Hierna volgde een fase waarin beide teams slordig met het balbezit omgingen en er geen fatsoenlijke aanvallen te zien waren. Luuk Nieuwesteeg was in de 36e minuut dichtbij de openingstreffer en probeerde met een slim lobje de keeper te verrassen. Helaas kreeg de bal net niet genoeg hoogte mee en kon de bal uit de lucht worden geplukt. De klok op het scorebord had de 45 minuten al aangetikt en enkele supporters waren al op weg naar de kantine voor een lekker bakkie koffie. Op dat moment kwam Raamsdonk uit het niets op voorsprong. Jordi v.d. Korput kreeg de bal aangespeeld van zijn broer Aäron, controleerde deze inzet met de borst, stuurde vervolgens zijn tegenstander met een schijnbeweging het bos in en maakte het karwei af met een knappe schuiver in de rechterhoek, 1-0.

Na rust mocht WDS’19 het spel maken en leunde Raamsdonk achterover in de hoop vanuit de omschakeling gevaar te stichten. Na zo’n tien minuten spelen was Luuk Nieuwesteeg dichtbij de tweede treffer, maar helaas werd zijn inzet van dichtbij nog getoucheerd. Vijf minuten later was hij wéér gevaarlijk, maar ook nu werd de bal voor de lijn weggewerkt. Hierna was het wel gedaan met de dadendrang van Raamsdonk en de druk van WDS’19 nam langzaam maar zeker toe. Met nog zo’n twintig minuten op de klok lukte het Raamsdonk niet meer om hier onderuit te spelen. Desondanks hield men redelijk eenvoudig stand, mede ook omdat WDS’19 het tempo te laag hield. Toch kon de gelijkmaker uiteindelijk niet worden voorkomen. In de 82e minuut schoot Eljay Hoed de afvallende bal uit een corner snoeihard tegen de touwen, 1-1. Een verdiende gelijkmaker overigens, daar was geen discussie over mogelijk. In de laatste tien minuten probeerden beide teams nog wel de zege naar zich toe te trekken en er ontstonden ook enkele kleine kansen, maar het beste was er zowel bij Raamsdonk als bij WDS’19 wel van af. Net als in de heenwedstrijd eindigde ook de return in 1-1 en dat was gezien het spelbeeld een terechte uitslag. Komend weekend wordt er niet gevoetbald vanwege het carnaval, de week er op speelt Raamsdonk in Hank de inhaalwedstrijd tegen Be Ready.