Moeizame overwinning voor Raamsdonk

VCW 1 (zon)

Luke de Bont (afstandschot)
Lars Verschuren (intikker)

Mannen, 1, 4e klasse C

28 januari 2018 14:30

Direct na de winterstop stond er voor Raamsdonk al een cruciale wedstrijd op het programma tegen hekkensluiter VCW. Na een kwartier spelen leek Raamsdonk bij een 2-0 voorsprong al op rozen te zitten. Echter, na de aansluitingstreffer van VCW riep men de problemen over zichzelf af. Gelukkig wist VCW het overwicht in de 2e helft niet in doelpunten uit te drukken, zodat Raamsdonk toch drie punten rijker huiswaarts kon keren.

VCW - Raamsdonk

Op 3 december jl. speelde Raamsdonk haar laatste wedstrijd tegen SC Emma (uitslag 1-1), de resterende twee wedstrijden voor de winterstop werden vanwege de slechte weersomstandigheden afgelast. Voor Raamsdonk kwam de verplichte pauze op een gunstig moment, in die zin dat enkele spelers terug konden komen van een blessure, waardoor er weer meer keuzes gemaakt konden worden. En dat was meer dan welkom, zeker met de belangrijke wedstrijd tegen VCW in het verschiet. Immers, bij een zege zou men enigszins afstand nemen van de onderste plaatsen en was er ook aansluiting met de grote middenmoot. Bij verlies zou men de status van hekkensluiter overnemen.

Op een hobbelig Wagenbergs veld, dat voorzien was van een behoorlijke hoeveelheid wit zand, was het lastig voetballen. Met name de beide keepers hadden de nodige moeite met de onverwacht opstuitende ballen. VCW nam meteen het initiatief en was na zes minuten al dichtbij de openingstreffer, gelukkig werd de bal in kansrijke positie in het zijnet geschoten. Niet veel later kwam Raamsdonk via een wonderschoon doelpunt op 0-1. Luke de Bont sneed in de 9e minuut vanaf links naar binnen en met een geweldige trap krulde hij de bal langs de keeper in de rechter bovenhoek. Zeven minuten later kon de marge zelfs worden verdubbeld. Een verre trap van doelman Ralph Blankers leek, gedragen door de wind, richting de achterlijn te gaan. Echter, Aäron v.d. Korput taxeerde deze trap op de juiste waarde en gaf breed op zijn broer Jordi, die van dichtbij tegendraads raak schoot, 0-2. Raamsdonk speelde makkelijk, de spelers wisten elkaar goed te vinden en met iets meer nauwkeurigheid had VCW al binnen het halfuur op een onoverbrugbare achterstand kunnen staan. Dat gebeurde echter niet en vanaf het moment dat VCW een mannetje vanuit de achterhoede liet doorschuiven, raakte Raamsdonk van slag. In de 34e minuut was VCW dichtbij de aansluitingstreffer, maar de binnenkant van de paal voorkwam een doelpunt en de rebound ging via Ralph Blankers over het doel. Twee minuten later ging het alsnog mis en wist Lars Verschuren namens de thuisploeg de 1-2 te scoren, waardoor VCW weer helemaal terug in de wedstrijd kwam. Met deze stand gingen de spelers naar de thee.

Na rust drong VCW aan en voerde de druk op. Raamsdonk maakte de fout door veel te ver in te zakken. De afstand tussen de laatste linie en de voorhoede werd zo groot dat dit niet meer door de middenvelders kon worden belopen. Elke afvallende bal was weer een prooi voor een VCW-speler, waardoor de druk op het doel van Raamsdonk bleef. Bijna viel in de 54e minuut de gelijkmaker, echter de bal werd iets te onbesuisd via de lat over het doel geschoten. Raamsdonk hield vooralsnog stand en kreeg via snelle uitvallen ook zeker mogelijkheden, maar men speelde dit onvoldoende uit. Daardoor bleef het spannend, al was het ook weer niet zo dat VCW dotten van kansen kreeg. Er ontstonden uit spelhervattingen nog wel enkele hachelijke momenten voor het doel van Raamsdonk en in de laatste seconde had de gelijkmaker uit een vrije kopkans ook zomaar kunnen vallen. Met hangen en wurgen speelde Raamsdonk de tijd vol en de opluchting na het laatste fluitsignaal van scheidsrechter De Ridder was dan ook groot. Raamsdonk was in haar missie geslaagd en mocht drie belangrijke punten bijschrijven. Komende zondag speelt Raamsdonk op Den Uilendonck tegen het Bredase WDS’19, aanvang 14.30 uur.