Persoonlijke fouten nekken Raamsdonk

Harry Sassen (intikker)

Mannen, 1, 4e klasse C

10 mei 2018 14:30

In het sleutelduel met Dussense Boys trok Raamsdonk uiteindelijk aan het kortste eind. In de eerste helft had Raamsdonk controle over de wedstrijd en zag het een inzet op de lat belanden. Door persoonlijke fouten gingen het echter vijf minuten voor rust volledig mis, met een 0-2 ruststand als gevolg. Na rust kwam Raamsdonk nog wel via Cas Hendriks terug tot 1-2, maar Dussense Boys wist de score uit te bouwen na wederom makkelijk weggegeven doelpunten. Dat Jordi v.d. Korput in de slotfase de 2-4 op het scorebord zette, was meer voor de statistieken.

Raamsdonk – Dussense Boys

Het worden nog spannende weken voor Raamsdonk. Na de opmars vanaf de winterstop stokte de puntentelling in de afgelopen weken met een verlies tegen RFC en een moeizaam gelijkspel tegen hekkensluiter OMC. Tegen Dussense Boys, dat slechts twee puntjes meer had vergaard, moest een resultaat worden behaald, anders zou het toch weer knokken tegen degradatie worden. Nu heeft het verleden bewezen dat Dussense Boys voor Raamsdonk altijd een taaie tegenstander is, dus een eenvoudige opgave zou het zeker niet zijn. Vanaf het beginsignaal van scheidsrechter Tunders nam Raamsdonk wel het initiatief en al na elf minuten kreeg Marvin Blom de eerste mogelijkheid, helaas zag hij zijn kopbal van de lat terugkomen. Ook Cas Hendriks was in de 23e minuut dicht bij de openingstreffer, een vrije trap werd door hem net naast het doel geknikt. Zo bleef Raamsdonk de bovenliggende partij, maar moest wel waken voor de uitvallen van de bezoekers. Het eerste echte gevaar van Dussense Boys kwam in de 43e minuut, echter doelman Ralph Blankers redde bekwaam op een vrije trap. Toch luidde dit de ommekeer in. In een tijdsbestek van vier minuten werd Raamsdonk op 0-2 gezet. Raamsdonk verzuimde in de 41e minuut de bal weg te werken en na twee pogingen was het voor aanvoerder Gidion van Dijk een koud kunstje om de bal tegen het net te rossen. Het leek wel of Raamsdonk op dat moment de weg volledig kwijt was, de ene na de andere aanval van de Dussenaren volgde en na balverlies op het middenveld wist Bob Leemans met een zwabberschot keeper Ralph Blankers te verrassen, 0-2. Gelukkig bleef het bij deze stand en kon er tijdens de rust, voor zover mogelijk, reparatiewerkzaamheden worden uitgevoerd.

Direct na rust kreeg Lars van Strien een ideale kans op de aansluitingstreffer, maar zijn inzet uit een corner vloog net over het doel. Toch kwam de 1-2 er uiteindelijk wel. In de 61e minuut torende Cas Hendriks boven zijn tegenstander uit en kopte van dichtbij raak. Met nog een half uur te spelen had Raamsdonk nog genoeg tijd om iets te forceren en men ging dan ook nadrukkelijk op zoek naar de gelijkmaker. Dat er dan ruimte voor de tegenstander ontstaat is logisch, maar door gedisciplineerd te blijven spelen, moet dit wel kunnen worden opgevangen. Helaas ging het al in de 74e minuut mis. André Segeren kreeg in de zestien te veel ruimte en wist met een strakke schuiver voor de 1-3 te zorgen. Dit was voor Raamsdonk de doodsteek en twee minuten later werd nog meer zout in de wond gestrooid toen een te korte terugspeelbal genadeloos werd afgestraft door Harry Sassen, 1-4. In de slotminuten kon Jordi v.d. Korput namens Raamsdonk nog iets terug doen, hij schoot na voorbereidend werk van Marvin Blom de 2-4 eindstand op het scorebord. De ruime nederlaag gaf een vertekend beeld van de wedstrijd, dat Dussense Boys zo makkelijk aan de doelpunten kon komen, was toch vooral te wijten aan te slap spel van Raamsdonk. Door deze nederlaag staat Raamsdonk slechts één puntje boven een nacompetitieplaats tegen degradatie. In de laatste drie duels zal er dan ook alles aan gedaan moeten worden om de benodigde punten binnen te halen, te beginnen aanstaande zondag als DIA uit Teteringen op bezoek komt. Deze wedstrijd begint om 14.30 uur.